Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Special Fruit wil boost genereren in consumptie sugar snaps

Nieuw: snackbeker met sugar snaps en hummus

Tholen - "Sugar snaps is nog geen alom gekend product bij de consument. Door te focussen op snacking, gezondheid én combinatie met hummus, willen we een boost genereren in de consumptie", vertelt Koen Maes, Business Development Manager van Special Fruit. Tijdens de Fruit Logistica introduceerde het bedrijf een snackbeker met de combinatie sugar snaps en hummus.

In maart in de schappen
Hij vervolgt: "Er zijn zeker genoeg opportuniteiten en we zijn daar klaar voor, samen met onze klanten. Tevens zijn alle sugar snaps die we sourcen sociaal geauditeerd. Een innovatief concept, gecombineerd met een duurzame toets, daar kunnen we toch geen nee opzeggen?" Het concept zal in maart dit jaar officieel gelanceerd zal worden onder het Best Choice snacklabel. "We hebben een tijd lang gebrainstormd met bedrijven en contacten en daar kwam deze unieke combinatie naar boven. Natuurlijk begeven we ons nu in een andere categorie en consumptiemoment, dus het is een spannende introductie. We wachten graag de positieve respons van de markt én de consument af." Special Fruit richt zich op een consumentenprijs van 2,99 euro.



Kennismaking

Tijdens de Fruit Logistica was er zéér veel interesse in het nieuwe concept. "Het wordt nog niet verkocht in de supermarkt, dus we presenteerden het als een nieuw uniek concept. De interesse is zeker aangewakkerd. Daarnaast hadden we hiervoor al enkele keren de combinatie als proevertje gepresenteerd op beurzen, aan klanten, aan collega's. Uiteindelijk zijn we natuurlijk allemaal consumenten. De positieve en innovatieve feedback zorgde voor de lancering van het concept." De afname van sugar snaps groeit jaarlijks. "Met name de Scandinavische landen hebben interesse en ook Benelux en Frankrijk tonen steeds meer interesse. De dikkere groene peultjes hebben een enorm potentieel in het snacksegment. Met dit nieuwe concept kunnen we volgens mij veel 'nieuwe' consumenten aantrekken die op deze manier kennismaken met sugar snaps."

Snacksegment

In de toekomst staan er nog meer nieuwigheden bij Special Fruit op de planning. "We proberen ons te focussen op enkele innovaties per periode. Indien er andere mogelijkheden naar boven komen, gaan we zeker het potentieel bekijken. In onze berry-categorie zijn er ook immens veel opties, waar ook zeker het plafond nog niet bereikt is qua consumptie."

Voor meer informatie:
Koen Maes
Special Fruit
Europastraat 36
2321 Meer - Belgium
Tel: +32-(0)3 3301792
Fax: +32-(0)3 3150843
www.specialfruit.be