Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Stoffels introduceert nieuw logo en verpakkingsgamma

"Integriteit is moeilijk te imiteren"

Tholen - Stoffels Tomaten bestaat al 22 jaar. De laatste jaren hebben veel veranderingen plaatsgevonden in het bedrijf. "We zijn aanzienlijk gegroeid. Niet alleen in oppervlakte, maar ook op het gebied van handel en samenwerkingsverbanden", vertelt Petra Veldman. "Voor ons is de tijd rijp om met een duidelijke boodschap de eindconsument te benaderen. Dit willen we doen door middel van een duidelijk herkenbaar en betekenisvol logo, maar ook door meer eenheid te brengen in de bestaande verpakkingslijn." Stoffels heeft een areaal van 28 hectare, waarvan 14 hectare belicht.



Eén lijn
Ze vervolgt: "Veel van onze consumentenverpakkingen hadden al het voorvoegsel Toma', zoals Toma'dor, Toma'shake, Toma'box. Door enkele van onze brandnamen aan te passen valt het hele gamma duidelijker als één lijn te herkennen. Geleidelijk aan zullen we ook de verpakkingen visueel aanpassen zodat de familielijn duidelijk zichtbaar wordt. De waarden die we als bedrijf nastreven hebben we in een keurmerk trachten te vatten. Hiermee willen we de consument overtuigen van de constante kwaliteit en waarde van onze producten. Naast deze lijn is een duidelijk herkenbare Stoffels-stijl uitgewerkt voor groothandelsverpakkingen en allerhande corporate initiatieven waarmee we als bedrijf naar buiten willen komen.
Dit zal geleidelijk aan in alle vormen van communicatie verweven worden. De eerste uitdrager van dit gedachtengoed wordt wellicht de Automaat. Deze werd het afgelopen jaar volledig hebben herwerkt naar een retailvriendelijk en werkbaar model. Dit zonder de speelsheid en het marktgevoel dat 'pick en mix' zo populair maakt, te verliezen. We gaan hierover graag één op één met klanten in gesprek."



Integriteit

"Veel van onze concepten werden gekopieerd in de afgelopen jaren, maar integriteit is toch weer een stuk moeilijker te imiteren. Wie we zijn en waar we voor staan zie je in ons bedrijfsportret/film op de beurs. Ondanks de sterke groei van het bedrijf trachten we een bepaalde authenticiteit te bewaren en blijven we dicht aanleunen bij onze eigen waarden. Onze prioriteit blijft originaliteit en innovatie brengen in de productie en verkoop van smaakvolle tomaten." Op de Fruit Logistica zullen er veel verschillende nieuwe zaken te bewonderen zijn, zoals de nieuwe huisstijl en nieuwe variëteiten.

Best beschikbare variëteiten
"We kiezen nog steeds resoluut voor smaak en werken voor onze concepten enkel met de best beschikbare variëteiten binnen hun soort. We werken graag met exclusieve variëteiten en hebben ons steeds afzijdig gehouden van de 'Santa-type' tomaten, maar vonden afgelopen jaar enkele variëteiten die met kop en nek boven het bestaande uitkomen en dan gaan we er natuurlijk voor. In 2017 zijn deze bij ons verkrijgbaar in rood, oranje en geel." Ze ziet de toekomst positief tegemoet. "Onze jarenlange ervaring in het beleveren van de retailpartners zullen we benutten om nog beter en in overleg met hen concepten op maat uit te werken. Daarnaast zullen we onder het Toma'chef label meer exclusieve en bijzondere variëteiten in beperkte volumes aanbieden in andere kanalen. Een voorbeeld is onze paarse pruimvormige tomaat met zoet kruidige smaak." (zie foto hieronder)



Voor meer informatie:
Petra Veldman
Stoffels Tomaten
Kleine Gammel 61
B-2310 Rijkevorsel
Tel: +32(0)3 314 24 48
Fax: +32(0)3 314 17 09
www.stoffels-tomaten.be
www.facebook.com/StoffelsTomaten