Bayer introduceert Minigustos snackgroenten
Chocola, chips en koekjes waren jarenlang de meest verkochte snacks. Inmiddels hebben verse groenten de top 3 bereikt. In Europa is de markt voor snackgroenten gegroeid van € 30 miljoen in 2012 tot € 70 miljoen in 2015, terwijl de verkoop van bestaande groenten stabiel is gebleven. Consumenten en retailers zijn steeds vaker bereid geld uit te geven aan gezonde en lekkere hapklare versproducten.
Minigustos (smakelijke mini's) is een nieuw premiummerk voor snackgroenten. Met Minigustos richt Bayer zich op de generatie X en de millennials. Deze generaties sporten meer, eten slimmer en roken minder in vergelijking met oudere generaties. Ze gebruiken apps om trainingen te tracken en zoeken op internet op welke voedingsmiddelen het gezondst zijn. En ze zijn bereid om geld uit te geven aan boeiende voedselmerken.
De eerste Minigustos-groente: snackkomkommers
Onder retailers en consumenten in Noord-Europa, Canada en de VS is er vraag naar een lekkere, knapperige snackkomkommer die langer houdbaar is. De grote supermarkten zijn er niet in geslaagd om aan deze vraag naar betere snackkomkommers te voldoen. Daarom heeft Bayer een extra knapperige snackkomkommer ontwikkeld: Minigustos. De Minigustos-snackkomkommer is het resultaat van jarenlang onderzoek en teeltproeven door deskundige veredelaars en telers. "Onze proeftelers en categoriemanagers van verschillende supermarkten over de hele wereld zeggen dat ze nog nooit zo'n knapperige snackkomkommer hebben geproefd. En ook consumentenpanels zijn lovend over de smaak van onze snackkomkommers: 71% van de consumenten geeft de voorkeur aan onze snackkomkommers boven die van de concurrent, 76% vindt Minigustos er lekker uitzien en 70% vindt de zoete smaak een plus", vertelt Anne Jancic, Marketingspecialist Komkommer bij Bayer.
Inmiddels worden in Spanje de eerste Minigustos-snackkomkommers geoogst en gedistribueerd naar grote supermarkten in Noord-Europa. En binnenkort gaan de Minigustos-komkommers zelfs intercontinentaal: ook in Canada, Australië en China is er interesse in dit merk. De eerste proeven zijn al opgestart en er wordt contact gelegd met potentiële partners.
Daarnaast verkent Bayer de mogelijkheden om ook andere groenten toe te voegen aan het merk Minigustos. De eerste stappen zijn al gezet voor het ontwikkelen van verschillende kleuren wortels en romainesla in snackformaat. Bij een test met verschillende kleuren wortels waren Nederlandse consumenten enthousiast over deze snack.
Voor meer informatie:
Bayer
Anne Jancic, Marketing Specialist Cucumbers
+31 6 42311738
anne.jancic@bayer.com
www.nunhems.nl