Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Fotoreportage: Toeleveranciers op de IPM

Tholen - Na jaren waarin er slechts beperkt is geïnvesteerd in de glastuinbouw, maken telers een inhaalslag. Er wordt uitgebreid en vernieuwd en dat is te merken aan de sfeer op de IPM.

De Duitse bloemen- en plantenbeurs trok dit jaar ruim 57.000 mensen bezoekers en niet alleen de toeleveranciers, maar ook de sierteelt doet over de grote lijn goede zaken. Ook bij de veredelaars en de kwekers/producenten, die zich en masse presenteren, zat de sfeer er goed in.

Waterzuivering, local for local en geïntegreerd telen
Wat er speelt in de techniek? Waterzuivering is een belangrijk onderwerp: Na Nederland is de verwachting dat telers uit meer landen aan strenge zuiveringseisen moeten voldoen. Ook LED-belichting en verticale teeltsystemen lijken niet alleen bij de leveranciers, maar ook bij de telers van de grond te komen. Met aandacht voor duurzame substraten en plantversterkende middelen is ook het chemievrij telen van belang.

De IPM ontwikkelt zich bovendien meer en meer als een B2B-beurs: klanten staan er niet zozeer voor de Duitse kweker, maar ook voor de Duitse installateur en ketenpartner. De toeleveranciers van de substraatbedrijven, de contactpersonen bij je lokale distributeur: je vindt ze op de IPM. De poging om ook groentenbedrijven te trekken, door met stickers aan te geven welk bedrijf ook actief is in de glasgroente, leek minder succesvol. Er was wat onduidelijkheid over het logo en op veel extra aanloop hoefden bedrijven met sticker niet te rekenen.





We maakten een uitgebreide fotoreportage van de toeleveranciers.
Bekijk deze hier.

Onze collega's van BPnieuws en FloralDaily gingen langs bij de bloemen- en plantenbedrijven. Bekijk hun fotoreportage hier.