Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
overheid en bedrijfsleven proberen consumptie op te voeren

Nationaal Actieplan Groenten en Fruit van start

De overheid en het bedrijfsleven stappen samen in het Nationaal Actieplan Groenten en Fruit. Met ambassadeurs en met plannen die nog verder vorm moeten krijgen, gaan ze aan de slag om de groente- en fruitconsumptie omhoog te krijgen.

Dat wordt vandaag aangekondigd in de Voedseltop. Het Nationaal Actieplan Groenten en Fruit is 1 januari al van start gegaan in een voorbereidende fase. "Concrete activiteiten zullen zich onder andere richten op het bevorderen van het eten van meer groenten en fruit op meer eetmomenten. De resultaten van recent uitgevoerde onderzoeken naar het effect van het aanbieden van groenten en fruit op het werk, meer groenten in de horeca, groenten op het kinderdagverblijf en groenten en fruit in de schoolkantine vormen een basis voor verdere opschaling", aldus staatssecretaris Van Dam.

"Naar consumenten zal de communicatie van het Voedingscentrum ('Eet meer ons' en de zogenaamde groentemeter) worden voortgezet. Voor de communicatie naar de consument worden vanuit het NAGF aanvullende social media-activiteiten ontwikkeld. Met aanbieders en leveranciers van groenten en fruit en het CBL zullen de komende drie jaar activiteiten voor de winkelvloer worden verkend en ontwikkeld."

Vandaag worden ambassadeurs voor het NAGF bekend gemaakt. "Deze ambassadeurs zullen zich enerzijds richten op het verbreden van het draagvlak voor het NAGF, en anderzijds op het inspireren en verleiden van consumenten om meer groenten en fruit te eten. Voor het slagen van het NAGF is de inzet van vele partners, zowel vanuit bedrijfsleven als maatschappelijk organisaties, noodzakelijk. De ambassadeurs zullen deze partners benaderen en met hen concrete afspraken maken over hun bijdrage." De kosten voor de inzet van de ambassadeurs en het ondersteunende projectteam zullen door overheid en bedrijfsleven worden gefinancierd.


Publicatiedatum: