Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
"Toekomstbestendige merkontwikkeling voor voedingsproducenten"

Joost van Veen en Arie Van Baarle starten Vision Kitchen

De aldoor veranderende wereld eist van voedingsproducenten een bredere scope op innovatie en meer relevantie met hun producten voor klant en de consument. Dit houdt in dat ze meer relevante waarde en services moeten bieden om hun positie in de waardeketen te behouden of te verstevigen.


Joost van Veen en Arie Van Baarle

De veranderende voedingswereld
Sociodemografische veranderingen, technologische ontwikkelingen en digitale innovaties zullen steeds meer impact krijgen op het gedrag van consumenten en de positie in de waardeketen van voedingsproducenten. Wat dit concreet gaat inhouden is voor velen moeilijk te overzien en levert vooral veel vragen op.

Vision Kitchen
Volgens Vision Kitchen leveren deze veranderingen vooral veel kansen op, echter vergt dit een een nieuwe manier van denken en een andere benadering van het product en de markt. Vision Kitchen heeft speciaal voor de partijen binnen deze sector die af willen van de traditionele manier van branding en marktbenadering de volgende drie producten ontwikkeld.

Pressure Cooker (inventarisatie en inspiratie)
De Pressure Cooker is een voor de foodsector ontwikkeld eendaags innovatieprogramma. In een volle, inspirerende dag wordt de directie en het management meegenomen naar de toekomst van voeding en ontdekken nieuwe kansen met hun producten en businessmodel. Bestaande ideeën en kennis vanuit de organisatie wordt opgehaald en met de inzichten van Vision Kitchen uitgewerkt tot direct uitwerkbare concepten

One Week Sprint (concepting & prototyping)
De One Week Sprint is een co-creatie tussen producent en Vision Kitchen. Samen met een aantal mensen uit de organisatie wordt voor één week een team gevormd dat vanuit de Vision Kitchen War Room in 5 dagen een oplossing bedenkt, prototypt en test voor een groot en uitdagend probleem met het product, het merk of de positie in de waardeketen (B2B & B2C).

Pop-up Brand Department (turn-key merkontwikkeling)
Het Pop-up Brand Department is een samenwerkingsvorm waarbij de organisatie tijdelijk over een eigen senior brand department kan beschikken. Hiermee halen ze strategie, concept ontwikkeling, borging van de gekozen strategie, tijdens de uitwerking en de activatie van hun nieuwe merk tijdelijk in eigen huis.

Alle drie de Vision Kitchen programma's zijn erop gericht om te komen tot een noodzakelijke nieuwe manier van merkontwikkeling in de voedingsindustrie. Dit moet leiden tot merken die niet proberen associaties op te wekken (cool, hip, duurzaam, gezond) maar daadwerkelijk waarde leveren aan de producent, zijn klanten en de consument.

Over Vision Kitchen

Vision Kitchen is opgericht door Arie van Baarle van User Advocate en Joost van Veen van Uitgekookt Food Strategie. De kracht van Vision Kitchen is de gezamenlijke 50 jaar aan ervaring en kennis op het gebied van voeding (marktkennis, mondiale trends, weak signals, food-productontwikkeling), waarde propositie ontwerp en merkontwikkeling.

Voor meer informatie:
Joost van Veen
joost@visionkitchen.nl
www.visionkitchen.nl
www.useradvocate.nl
www.ugk-foodstrategie.com
Publicatiedatum: