Je krijgt deze pop-up te zien omdat dit de eerste keer is dat je onze site bezoekt. Krijg je deze melding altijd te zien dan heb je je cookies uitstaan en zullen die blijven verschijnen.
U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).
Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken. Bedankt!
Je ziet deze popup omdat dit de eerste keer is dat u de site betreed. Als u dit bericht blijft krijgen zet dan alstublieft uw cookies aan
Bonduelle wil groentenconsumptie horeca vergroten
Bonduelle maakt zich zorgen over de stagnerende groentenconsumptie in Frankrijk. De Franse consument eet dagelijks gemiddeld 140 gram minder groenten dan aanbevolen wordt door het Nationale Voedingscentrum.
Na zo'n 150 restaurants in zeven verschillende landen bezocht te hebben, denkt Bonduelle een oplossing gevonden te hebben om de dalende groentenconsumptie een halt toe te roepen. Het bedrijf hoopt tegen 2020 een groei in dubbele cijfers te realiseren ondanks het feit dat de foodservicesector sinds de crisis van 2008 continue is gekrompen. Pas in juni 2016 vertoonde de sector weer een licht herstel van 1%.
Het doel is dat groenten hun status van bijgerecht kwijtraken en gezien worden als hoofdbestanddeel van de maaltijd. Bonduelle zal chefkoks helpen bij het samenstellen van nieuwe menu's die meer groenten bevatten. In sommige horecagelegenheden, bijvoorbeeld kantines, worden niet eens groenten geserveerd en wordt gekozen voor pasta, rijst en aardappelen.
Bonduelle heeft zijn foodservicedivisie gereorganiseerd om de productie binnen nu een vijf jaar te kunnen verdrievoudigen. Er is al een nieuwe lijn op de markt gebracht die onder andere bestaat uit groententempura, wortelburgers, pompoensmoothies en versterkende puree voor ouderen. Er werden tonnen geïnvesteerd in de nieuwe strategie en dat is nog zonder de ontwikkeling van nieuwe productlijnen.
In Frankrijk worden jaarlijks 6 miljard maaltijden buitenshuis genuttigd wat neerkomt op een omzet van €55 miljard. In Europa ligt het aantal maaltijden nog tien maal hoger en wordt de waarde geraamd op €450 miljard.