Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Nieuw assortiment misvormde groenten

SunFed komt met een nieuw programma onder de naam Almost Famous. Het nieuwe assortiment en de bijhorende verpakking is gericht op de huidige trends rondom duurzaamheid en het tegengaan van voedselverspilling. 
 
"Voor consumenten heeft duurzaamheid een veranderlijke definitie. Een van die variabele aspecten van duurzaamheid is de wens voedselverspilling aan te pakken," aldus Brett Burdsal, de onderdirecteur voor Marketing van SunFed. "We hebben altijd gebruik gemaakt van kanalen voor misvormd AGF en hebben altijd naar manieren gezocht om de productieve output van teeltbedrijven te maximaliseren. Toen we merkten dat mensen het verminderen van voedselverspilling steeds belangrijker gingen vinden, zagen wij een perfecte mogelijkheid om hierop een programma te baseren."
 
Het assortiment in het programma van SunFed is afhankelijk van het seizoen en de beschikbaarheid van het betreffende product. Op dit moment bestaat het assortiment uit aubergines, rode, groene en gele paprika's, komkommers, courgettes en pompoenen.


 
De misvormde groenten van het Almost Famous-programma zijn net zo vers als de topmerken van het bedrijf. Hoewel de producten qua uiterlijk niet perfect zijn, hebben ze nog steeds de consistente kwaliteit en het smaakprofiel waar SunFed bij zijn retailpartners bekend om staat.
 
"We zien dit niet alleen als een buitenkans om onze omzet te verbeteren," zegt Matt Mandel, onderdirecteur Operations bij SunFed. "We zien dit als een ontwikkeling die door zal blijven groeien. Door dit initiatief kunnen we zowel de teeltsector als de supermarktsector verbeteren."
 
SunFed koos bij het Almost Famous-programma ervoor om gebruik te maken van verpakkingszakken. Dit zorgt ervoor dat het product geprofileerd wordt als iets dat makkelijk uit de schappen mee te nemen is. Dit maakt bulkverkoop via retailers makkelijker. Ook kunnen de producten door deze verpakking sneller en nauwkeuriger bij de supermarktkassa worden afgerekend.
 
"Dit verpakkingsconcept laat heel goed het verhaal achter het Almost Famous-programma zien. Het zorgt ervoor dat retailers onderscheid in de versafdeling kunnen brengen," zegt Craig Slate, onderdirecteur voor Sales. "Het programma van SunFed beslaat ook de marketing van het product. Almost Famous genereert meer merkwaarde voor de retailer. Tegelijkertijd creĆ«ren we mogelijkheden voor de consument om versproducten te kopen die passen bij hun koopgedrag, hun budget en hun behoeftes op het gebied van duurzaamheid."


 
Naast de doelstellingen voor minder verspilling en duurzaamheid zijn de producten van Almost Famous ook interessant voor consumenten die naar ingrediƫnten voor eigen gerechten zoeken. Deze consumenten hechten mogelijk minder waarde aan het uiterlijk van de groente, gezien deze in stukken gesneden gaat worden voor het gerecht. Met Almost Famous hebben deze consumenten nu tal van mogelijkheden voor hun gerechten.
 
"We zien verse groenten en fruit steeds meer een centrale rol in het diner spelen. Dit programma is een goede strategie om op die trends voort te borduren," zegt general manager Mark Cassius. "We leveren nu versproducten aan consumenten uit een inkomensklasse die normaal niet zo snel verse groente zou kopen. Tegelijkertijd zorgen we voor de verschillende behoeftes van de meest uiteenlopende consumenten. Hoe dan ook, dit programma geeft ons meer mogelijkheden om te telen wat en waar we maar willen. Hierdoor groeien wij als partner voor retailers."
Contact:
Brett Burdsal
SunFed
Tel: 520-761-6806
Publicatiedatum: