Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Bloemkooltrend volgens Google niet waarschijnlijk

Volgens veel bloggers gaat bloemkool de volgende grote trend op voedingsgebied worden. Chase Purdy van qz.com is het daar echter niet mee eens. Volgens Purdy wordt er al jaren beweerd dat de bloemkool in opkomst zou zijn. Als er gekeken wordt naar zowel de zoekstatistieken van Google als de stagnerende prijzen, is dit volgens hem echter zeer onwaarschijnlijk. 


Grafieken die zijn samengesteld aan de hand van het totaal aantal aan zoekopdrachten via Google laten zien dat de bloemkool nog minder populair is dan spinazie. Het aantal zoekopdrachten naar spinazie en bloemkool neemt weliswaar in de laatste jaren toe, maar dit kan ook worden verklaard aan de hand van de wereldwijde toename aan internetgebruikers. Verder laten de statistieken zien dat er via Google twee keer zoveel naar broccoli wordt gezocht dan naar bloemkool.



De bloemkoolproductie staat al een aantal jaren onder druk wegens klimaatveranderingen. Volgens Purdy is de prijs per kilo van bloemkolen echter relatief weinig veranderd. Dit laat zien dat terwijl bij de meeste producten de prijs wordt beïnvloed door de vraag, er in het geval van de bloemkool zelfs bij schaarste weinig prijsveranderingen te zien zijn.



Bron: qz.com
Publicatiedatum: