Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Meer groei voor Tenderstem in 2016

Het broccoli merk tenderstem had dit jaar opnieuw een succesvol seizoen. Tenderstem is nu het vierde grootste merk in de categorie voor versproducten. Zowel de omzet als de productievolumes zijn jaar op jaar met 23% gestegen. Het merk is volgens woordvoerders van tenderstem in de afgelopen vijf jaar gegroeid met een jaarlijks percentage in de dubbele cijfers. Tenderstem heeft in 2016 fors geïnvesteerd in marketing, PR en digitale media voor promotiedoeleinden. 



In de afgelopen zomer ging tenderstem de straten van Londen op met zijn "Green Light District"-campagne. Dit was een experimentele promotiecampagne met als doel om consumenten met de producten van tenderstem kennis te laten maken. Dankzij deze campagne werd er meer aandacht op het merk gevestigd en kon er een sterkere identiteit rondom het merk worden opgebouwd. 

Tijdens de campagne werd een pop-up zaak opgezet, waar bezoekers werden aangemoedigd om pakketten met verse tenderstem mee naar huis te nemen. De pakketten waren verder voorzien van een aantal andere verse ingrediënten zoals knoflook en chilipepers en van een bijhorend recept. Door de campagne werden in 12 dagen tijd zo'n 50.000 consumenten bereikt.

Tenderstem wordt geteeld in Kenia en Spanje. Ook wordt de groente tussen juni en december geproduceerd op een aantal locaties in het Verenigd Koninkrijk. Volgens Stuart Cox van Sakata UK is het volume aan aanplantingen van tenderstem in het Verenigd Koninkrijk jaar op jaar toegenomen met 10%. Sakata UK is de kwekerij die de tenderstemzaden aan de teeltsector levert.

Michelle Toft van het teeltbedrijf Coregeo is erg positief over de consistente kwaliteit van tenderstem. "We zijn enthousiast over de enorme groei die het merk in het afgelopen jaar heeft laten zien. We weten dat straatpromoties een krachtige manier voor ons zijn om consumenten met het product kennis te laten maken. Mensen zijn hierdoor in staat om ter plekke te ervaren hoe goed Tenderstem smaakt. Het is een erg veelzijdige groente. We zijn daarom benieuwd naar wat 2017 ons zal brengen," zegt Toft tot slot.
Publicatiedatum: