In de afgelopen zomer ging tenderstem de straten van Londen op met zijn "Green Light District"-campagne. Dit was een experimentele promotiecampagne met als doel om consumenten met de producten van tenderstem kennis te laten maken. Dankzij deze campagne werd er meer aandacht op het merk gevestigd en kon er een sterkere identiteit rondom het merk worden opgebouwd.
Tenderstem wordt geteeld in Kenia en Spanje. Ook wordt de groente tussen juni en december geproduceerd op een aantal locaties in het Verenigd Koninkrijk. Volgens Stuart Cox van Sakata UK is het volume aan aanplantingen van tenderstem in het Verenigd Koninkrijk jaar op jaar toegenomen met 10%. Sakata UK is de kwekerij die de tenderstemzaden aan de teeltsector levert.
Michelle Toft van het teeltbedrijf Coregeo is erg positief over de consistente kwaliteit van tenderstem. "We zijn enthousiast over de enorme groei die het merk in het afgelopen jaar heeft laten zien. We weten dat straatpromoties een krachtige manier voor ons zijn om consumenten met het product kennis te laten maken. Mensen zijn hierdoor in staat om ter plekke te ervaren hoe goed Tenderstem smaakt. Het is een erg veelzijdige groente. We zijn daarom benieuwd naar wat 2017 ons zal brengen," zegt Toft tot slot.