Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Niet naar de sportschool, maar tomaten telen

Landbouw is de nieuwe sportschool. Nou ja, in ieder geval voor de groep Japanse stedelingen die een lidmaatschap op AgriMedia hebben. Het in Tokio gevestigde bedrijf werd opgericht door Takashi Morofuji. Hij creƫerde een nieuwe markt door mensen te overtuigen om i.p.v. in de sportschool te zweten dit op de tuinderij buiten te doen.

AgriMedia heeft in totaal 60 bedrijven waar stedelingen zich kunnen inschrijven op een tuiniersprogramma. Dit kost ca. 65 euro per maand, vergelijkbaar met een lidmaatschap bij een fitnesscentrum en zorgt voor een leuke en probleemloze ervaring. Zaden, kunstmest en landbouwmateriaal zijn aanwezig en medewerkers zorgen ervoor dat algemene activiteiten soepel en succesvol verlopen. De geoogste groenten worden geserveerd tijdens diverse evenementen die het bedrijf organiseert.

Op een typische AgriMedia locatie is de jaarlijkse omzet per 0,1 ha. 82.000 euro: veel meer dan op een gemiddeld bedrijf.
Publicatiedatum: