Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
1 en 2 april 2017

Feest in de kas: 40e editie 'Kom in de Kas'

Op 1 en 2 april 2017 is het feest in de Nederlandse kassen. In dit weekend wordt Kom in de Kas voor de 40e keer georganiseerd en kan iedereen komen kijken hoe alles groeit en bloeit achter het glas van de kas. Vanwege het jubileum wordt het eerste weekend van april extra feestelijk. Zo'n tweehonderd gastvrije groente-, bloemen- en potplantenkwekers, verspreid over Nederland, openen tijdens Kom in de Kas de deuren van de kassen.



40e editie
In 1977 werd voor het eerst de naam Kom in de Kas gebruikt. Sinds die tijd wordt Kom in de Kas elk jaar in het eerste weekend van april georganiseerd en is het uitgegroeid tot een evenement waar jaarlijks zo'n 200.000 bezoekers op af komen. In 2017 wordt Kom in de Kas voor de 40e keer georganiseerd. Het landelijk bestuur grijpt dit jubileum aan om de sector op een virtuele, interactieve en innovatieve manier onder de aandacht te brengen.



Kom in de Kas app
Spil in de communicatie is en blijft de website van Kom in de Kas. Een 360 graden teaser, uitgezonden via verschillende (social media) kanalen, leidt de doelgroep naar de website. Daarnaast wordt een interactieve 360 graden video én speurtocht over de kas ontwikkeld. Beide elementen vormen de basis van de Kom in de Kas app die kort voor het evenement wordt gelanceerd. Voor de speurtocht moeten de mensen daadwerkelijk naar de kas, want daar is de fysieke speurtocht uitgezet. Met behulp van de app op de smartphone kan een 3D geanimeerd beeld tot leven worden gebracht en krijgt de bezoeker op een leuke manier extra informatie over thema's als licht, water, energie etc.

Kom in de Kas wordt mede mogelijk gemaakt door GroentenFruit Huis, Royal FloraHolland, Bayer CropScience, Interpolis en Rabobank.

Voor meer informatie:
www.komindekas.nl
Publicatiedatum: