Indonesische teler innoveert in een conservatieve markt
De continuïteit van het aanbod
"Wij verkopen 90 % van onze groenten aan hotels, restaurants en cruiseschepen. Voor deze klanten is de continuïteit van het aanbod het belangrijkste.. Wanneer je een keer niet kunt leveren, zullen ze niet gauw nog een keer bij je bestellen.
Het klimaat is gunstig voor het telen van groenten van een hoge kwaliteit. Maar er zijn weinig grote, professionele kwekerijen zoals wij die de groenten tijdens het hele transport koelen."
Product kwaliteit
"De kwaliteit van het product is net zo belangrijk voor onze klanten. Het moet consistent goed zijn. Innovatie heeft een lagere prioriteit. Bijna alle restaurants gebruiken dezelfde afbeeldingen van de gerechten op hun menukaart en ze houden niet van veranderingen."
Alternatief voor import
"Bij de verkoop van nieuwe producten benaderen we meestal de chefkoks. Het heeft tijd nodig om ze te laten wennen aan nieuwe ideeën. Rijk Zwaan staat ons bij, zoals bij deelname aan culinaire evenementen en beurzen voor de horecasector."
Bingin zei dat hij er in is geslaagd om de conservatieve industrie te overtuigen dank zij Salanova van Rijk Zwaan. "Salanova is een product innovatie die ons in staat stelt een positie op de markt op te bouwen. Wij hebben dit nieuwe slatype geïntroduceerd op de Balinese markt en het wordt vooral goed ontvangen door de exclusieve, vijfsterrenhotels. Deze sla is iets duurder dan de conventionele sla, maar deze hotels kunnen het zich veroorloven. Ze willen Salanova vanwege de goede smaak en het opvallende uiterlijk. Tot dusver konden deze klanten zich slechts verlaten op importgroenten wanneer ze groenten wilden serveren van westerse kwaliteit. Nu kunnen wij ze een alternatief bieden."
Voor meer informatie:
Rijk Zwaan De Lier
Burgemeester Crezéelaan 40
2678 KX De Lier
T +31(0)174 532 300
F +31(0)174 532 166
info@rijkzwaan.com
www.rijkzwaan.com