Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
volumes aan het begin van het seizoen wat lager

Nederlands Kalettes-seizoen binnen enkele weken van start

Terwijl het weer de schuldige is voor een latere start van het seizoen, zijn de
Nederlandse Kalettes-telers het eens over het feit dat de kwaliteit van dit seizoen
buitengewoon zal zijn. "We zullen dit jaar een hele goede kwaliteit hebben, hoewel het productievolume aan het begin van het seizoen wat lager zal liggen dan normaal", vertelt Sandra van der Veer, Marketing Manager bij Van Nature.



Jaimie van Leeuwen, verantwoordelijk voor Marketing & Communicatie bij Van Oers United: "We verwachten later in het seizoen te beginnen en met kleinere oogsten dan verwacht vanwege de droogte en langzamere groei. Door deze omstandigheden verwachten we een product dat een fractie kleiner is in vergelijking met de afgelopen jaren. De kwaliteit ziet er echter fantastisch uit."

Kalettes, een natuurlijke hybride tussen spruitjes en boerenkool van Tozer Seeds, die eerder bekend werd onder de naam Flower Sprout, verscheen in 2011 op de markt. Eerst werd de nieuwe groente in het Verenigd Koninkrijk verbouwd, maar het trok al snel de belangstelling van Nederlandse telers die begonnen met het produceren van de groente voor de Nederlandse markt en om te voorzien in de Europese vraag. Momenteel worden Kalettes in Nederland geteeld door Van Nature en Van Oers United.

Naast de vraag naar het product van de belangrijkste Nederlandse detailhandelaren komt er ook vraag vanuit vele Europese markten en VS of zelfs Australiƫ. Er komt ook een nieuwe lijn met meerlaagse etiketten en duidelijke, aantrekkelijke recepten. Vrije keuze plus gemak voor de consument!", verklapt Van der Veer. Nieuwe verpakkingen, promoties op verkooppunten, evenementen, PR en sociale media zijn enkele van de marketingactiviteiten die zijn gepland om de bekendheid te vergroten en om deze nieuwe groente in Nederland en in het buitenland te promoten. De eerste verpakkingen met Kalettes zullen binnen enkele weken in de Nederlandse supermarkten te vinden zijn en het seizoen zal lopen tot in maart.

Voor meer informatie kijk op: www.kalettes.com
Publicatiedatum: