Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

150 aanwezigen op eerste Powerboost-avond bij Gebr van Aarle

Maandagavond 17 oktober 2016 vond de eerste Powerboost avond uit een reeks van 5 plaats bij AGF groothandel Gebrs van Aarle in Schijndel. De Powerboost avonden zijn een initiatief van ADN en CVAH, en worden op 5 verschillende locaties georganiseerd. Gebrs van Aarle heeft met trots de première gefaciliteerd.



Vanaf 18:30 uur werden de genodigden welkom geheten in het Brabantse Schijndel. Onder het genot van een proeverij (met producten uit het assortiment van Gebrs van Aarle) en een drankje werd de ruim 150 aanwezigen de mogelijkheid geboden op een informele manier met elkaar bij te praten. "Ondernemers zijn altijd druk. Ze hebben niet veel momenten in hun werkweek om met andere ondernemers te sparren. Wij bieden deze gelegenheid graag, omdat we weten dat kennis delen ontzettend belangrijk is om te blijven groeien," aldus directeur Frans van Aarle.



De normaal zo kale fustenloods bij de Brabantse groothandel is voor deze gelegenheid omgetoverd tot een heuse theaterzaal. "We hadden eerst onze gebruikelijke zaal op het oog, maar de aanmeldingen bleven maar binnenstromen zodat we op zoek moesten naar een andere oplossing. 'Het kan niet' past niet in onze denkwijze. Waar een wil is is een weg," vertelt Frans die zelf ook verrast is over het resultaat. En dat is precies waar de avond over ging. Wees positief. Blijf niet in je vaste stramien. Kijk eens met een andere bril naar jezelf en je onderneming. Denk out-of-the-box. Kom uit je comfortzone.

Nadat ADN voorzitter Mark Heemskerk de avond opende en de gasten welkom heette, onthulde Karin van Aspert, van Gebrs van Aarle een tipje van de sluier wat betreft het komende jubileumjaar van de groothandel. Een korte terugblik met foto's van de afgelopen 50 jaar bevestigde dat de AGF branche niet bepaald stil heeft gezeten, maar de veranderingen en trends volgen elkaar steeds sneller op. "We moeten onze ogen openhouden en opgedane kennis met elkaar delen" was de boodschap.



Vervolgens was het de beurt aan Jörgen Raymann, die op ludieke wijze zijn serieuze boodschap vertelde. Nee, Jörgen heeft geen kennis van AGF. Maar in zijn bewogen leven heeft hij de nodige kennis opgedaan om steeds het beste uit jezelf te halen. Hij weet als geen ander hoe belangrijk het is om jezelf te blijven ontwikkelen. "Op tv had ik succes met mijn act als Tante S. Dat ging een hele tijd zo door, ik voelde me er erg vertrouwd en comfortabel mee. Maar na een poosje waren de kijkers eraan gewend. Het was niet verrassend meer, ze wilden wat anders. Vanuit het niets kreeg ik op een dag de boodschap dat ik met wat nieuws moest komen..." vertelt Jörgen, die als donderslag bij heldere hemel ineens op zoek moest gaan naar zijn 'eigen kracht'.

Maar hoe doe je dat? Op zoek gaan naar je kracht? Jörgen heeft daar een eigen methode voor bedacht, de Hi5. Deze methode is gebaseerd op de 5 vingers van je hand. Bij iedere vinger hoort een toepasselijke 'stap' naar succes en zelfontplooiing. Zo staat de duim voor een positieve instelling en werkhouding (dikke duim, bravo!) en de pink voor 'blijf leren' (bij de pinken blijven). In zijn boek, die alle aanwezigen na afloop in de goodybag terug konden vinden, is de methode uitgebreid beschreven.



Passie, het toverwoord van de avond. Zonder passie voor je vak kun je in deze tijden niet meer bijblijven. "Ontdek waar jouw hart sneller van gaat kloppen, en ontwikkel jezelf vanuit daar weer verder." was de boodschap van Jörgen. Maar hoe pak je zoiets aan? Daar heeft Jörgen de vier O's voor bedacht:

Ontwaken - Geef jezelf een wake-up call. Ho stop, er moet iets veranderen want ik sta stil. Het is tijd om uit de comfortzone te stappen.
Ontdek je passie (herontdekken) - Waar word ik ècht blij van? Waar deed ik dit eigenlijk voor?
Oriënteer je - Zorg dat je weet wat er speelt in de branche. Wat zijn de trends? Wat spreekt me aan? Waar kan ik als ondernemer op inspelen?
Ondernemen - Ga het doen!

Na afloop van het optreden van Jörgen Raymann werd er nog wat nageborreld. De boodschap was aangekomen, de aanwezigen reageerden verrast en vonden het erg verhelderend. Het moraal: Een groot deel van je succes heb je in eigen handen, zo simpel is het. Met afwachten en te lang in je comfortabele zone blijven hangen verander je niets aan jezelf of aan je onderneming. Zoek je eigen passie en kracht, want de wereld om je heen, díe verandert wel...
Publicatiedatum: