Fotoreportage: trends en noviteiten op de PMA
Iedere PMA worden de noviteiten tentoongesteld in rijen vitrinekasten bij de ingang. Hoewel sommige noviteiten al op eerdere beurzen getoond zijn, zijn er toch nog opvallende nieuwkomers te spotten. We zetten ze op een rij.
Bekijk de noviteiten hier.
Kidsmarketing en luxueuze verpakkingen
We schreven het gisteren al: in de Amerikaanse markt wordt er flink geïnvesteerd in de verpakkingen. Met luxe materialen en bekende iconen wordt gewerkt aan de marketing. Ook biologisch product is niet te missen.
Tomatenvezeldoos
In Nederland hebben we de tomatenstengeldoos. In Amerika heeft Pure Flavor de Cloud 9 ontwikkeld. De verpakking van de tomaat is gemaakt van vezels van de tomatenplant. Op de foto heeft Ken Pagtione de Mini Munchies vast, een kleine verpakking met mini pruimtomaat Juno Bites, snackpaprika Aurora Bites en cocktailkomkommer Poco Bites. Het gaat over de toonbank voor 99 cent en krijgt veel aandacht van scholen en food service.
Snackkomkommers
Op de PMA veel aandacht voor snackkomkommers. In talloze verpakkingen en hoeveelheden - van gebruikersverpakking tot bulk. De snackkomkommer lijkt een volwaardig product in de Amerikaanse markt.
De opvallendste komkommernoviteit was ook de prijswinnende. Sunset introduceerde de Dill it Yourself-kit. De beker verse augurken wordt geleverd met een kruidenset. De verse augurken moeten gesneden worden en overnachten in de emmer, gevuld met water en het kruidenmengsel. De volgende dag heb je dan verse augurken.
Gezondheidstoepassingen
Op de beurs ook gespot: Ananassen die verkoudheid voorkomen en het hart gezond houden. Gezondheidseigenschappen worden aan AGF toegedicht. Ook een voorgesneden appel met een dip van caramel en pindakaas wordt als "Healthy Snack" in de markt gezet.
Bekijk de noviteiten hier.