Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Q-Point wint de Food Valley Award 2016

Op donderdag 13 oktober is in het Congrescentrum Papendal in Arnhem de winnaar van de Food Valley Award 2016 bekendgemaakt. Q-Point heeft een aanpak ontwikkeld om voedselverspilling in de horeca- en gastvrijheidsbranche te verminderen en is de trotse winnaar van deze prestigieuze prijs.



De jury is onder de indruk van deze innovatie, waarbij niet alleen door slimme koppeling van systemen en gegevens grote efficiƫntie in werken kan worden behaald, maar waarmee ook een omslag in denken binnen de horeca in gang lijkt te zijn gezet. De ontwikkelde innovatieve aanpak is al positief ontvangen binnen de sector en lijkt uitstekend geschikt voor bredere toepassing. Een uniek initiatief met groot potentieel. Met recht een innovatie die bekroning met de Food Valley Award 2016 waard is.



In opdracht van Koninklijke Burgers' Zoo is Q-Point in 2012 gestart met een project om de hoeveelheid vermijdbare voedselverspilling in de restaurants te reduceren met 50%. Eerst is begonnen met onderzoek naar het consumptiegedrag van bezoekers. Daarna zijn de processen in de restaurants geoptimaliseerd, waardoor de voedselverspilling flink is teruggebracht. Tevens is er een voorspelprogramma ontwikkeld voor het aantal bezoekers. Het resulteert in een nieuwe manier van werken en denken in de restaurant en het resultaat overtreft alle verwachtingen. De restaurants in dierentuin blijken hiermee 75 procent minder te verspillen en zij realiseren dezelfde omzet met bijna 30 procent minder inkopen. De Apenheul is bij het initiatief aangehaakt en meer bedrijven in de gastvrijheidsbranche hebben interesse getoond.



Publicatiedatum: