Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Edukation NL Gartenbau-tour officieel van start

500 AGF-managers krijgen Edeka-workshop over Nederlandse glastuinbouw

Op uitnodiging van de regio EDEKA Minden-Hannover zullen de komende drie weken in 10 sessies ca. 500 AGF-managers in workshopvorm over de NL glastuinbouw worden opgeleid. In dit opleidingstraject worden aspecten als duurzaamheid, biologische bestrijding, de 'Tomatenwende in Holland' en lekker dichtbij van de buren belicht. Het programma is geïnitieerd en wordt verzorgd door Jochem Wolthuis, en is mogelijk dankzij Duitsland Desk GroentenFruit Huis, Koppert Biological en Rijk Zwaan.
Het doel van deze 'In company' supermarkt-opleiding is een intensiever contact met de afzetmarkten (retail) waarbij category, inkoop- en winkelvloermanagers tot 'ambassadeur' worden van Nederlandse tuinbouwproducten door gerichte kennis over herkomst en productiewijze. De tour leidt langs vijf distributiecentra van EDEKA-Minden-Hannover.



Kennis leidt tot hogere omzet
"Met het gericht en persoonlijk opleiden van AGF-managers als ook het verantwoordelijke AGF-afdeling winkelpersoneel (zij beslissen elke dag wat er in het schap komt!) vergroot je hun productkennis, handling en daarmee hun betrokkenheid met de producten. Dit leidt tot een hogere omzet van de AGF-afdeling. Door meer kennis over herkomst en productiewijze zal ook de loyaliteit ten aanzien van producten uit Nederland vergroten", aldus Jochem Wolthuis.

"Door de precompetitieve positionering van dit programma kan met een geëngageerd en professioneel opleidingsaanbod de goodwill en het vertrouwen bij Duitse influentials voor Nederlandse versproducten worden vergroot. De gehele keten in de fresh food sector, kan van het succes van dit programma profiteren. De servicesupermarkten in Duitsland groeien momenteel twee keer zo snel als de discounters. Kwaliteit, versbeleving, sfeer en goed advies worden steeds belangrijker in de retail. Ook discounters verbinden hun imago in hun reclame-uitingen met verse groenten en fruit. Met name voor versproducten zoals groenten en fruit kan persoonlijk advies tot meer verkoop leiden. Supermarkten onderkennen deze trends en willen zich hiermee naar hun klanten profileren. Dit kan mede worden bereikt met bekwaam winkelpersoneel en betrokken in- en verkoopmanagers. Principieel zijn Duitse afnemers (retail en foodservice) en consumenten geïnteresseerd in prachtige producten uit Nederland/Holland, Duitsers vinden Nederlanders sympathiek en charmant."

GroentenFruit Huis staat voor de belangen van zijn bedrijven die actief zijn in de afzet van groenten en fruit en is een bron van inspiratie. De totale omzet van de groenten- en fruitsector in Nederland bedraagt € 13 miljard. De leden van GroentenFruit Huis vertegenwoordigen ongeveer tachtig procent van deze omzet. 
Publicatiedatum: