Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Laura Pedrini, Mioorto

Poolse markt voor gesneden groenten blijft groeien

Vrijdag 23 september jongstleden nam de Italiaanse producent Mioorto voor de vijfde maal deel aan de Fresh Market vakbeurs in Warschau.


Marco Bertoli en Laura Pedrini van Mioorto tijdens Fresh Market 2016 in Warschau

"We nemen ieder jaar deel aan de beurs omdat we er altijd weer nieuwe kopers ontmoeten. Bovendien geeft het ons de gelegenheid ervaringen uit te wisselen en ons te informeren over de actuele situatie op de markt. Het viel ons op dat er tijdens deze editie veel nieuwe gezichten en stands aanwezig waren. "Het leek wel of dit jaar minder consumenten de beurs bezochten en er meer bezoekers vanuit de sector aanwezig waren en dat was erg prettig," vertelt Laura Pedrini van Mioorto.




Toen het bedrijf in 2005 de Poolse markt betrad, begon het met de verkoop van salades. Sindsdien heeft Mioorto zijn assortiment uitgebreid met een grote variatie aan voorgesneden, kant-en-klare, gewassen salades en groenten, die inmiddels in het hele land verkrijgbaar zijn.

"We brengen graag jaarlijks een nieuw product op de markt. Ons nieuwste product is verpakte salade kebab, die bestaat uit ijsbergsla, omdat dit de meest gegeten slasoort in Polen is, waar we kebab aan hebben toegevoegd, wat hier een zeer trendy product is en een yoghurtdressing. De salade is geschikt voor elk moment van de dag. We hebben kortgeleden ook zaden en pitten, zoals zonnebloempitten, op de markt gebracht als gezonde toevoeging aan salades," vertelt Pedrini.




Het bedrijf doet zaken in 16 verschillende landen. In de retailsector in al deze markten bestaat er een grote vraag naar voorgesneden salades. De consument van vandaag heeft minder tijd om te koken en wil graag een snelle en gezonde maaltijd.

Naast het assortiment salades levert het bedrijf ook voorgesneden groenten zoals pompoen, bonen, bloemkool, uien, wortelen, prei, selderij, broccoli en gemengde groenten. Door de verschillende verpakkingen en snijwijzen is er voor ieder wat wils. De groenten zijn ideaal als bijgerecht of als onderdeel van het hoofdgerecht. Met het winterseizoen in aantocht wil Mioorto eveneens groenten introduceren, die met tray direct in de magnetron bereid kunnen worden en binnen 6 minuten klaar zijn.




"Polen is altijd een strategische markt voor ons geweest en we zien ons aandeel hier jaar na jaar groeien. Toen we 11 jaar geleden voor het eerst op de Poolse markt kwamen, was de consument alleen nog maar bekend met voorgesneden ijsbergsla, uien en prei. Inmiddels is er vraag naar verschillende melanges en salades. Men moet zich realiseren dat een voorgesneden salade weliswaar duurder is maar vanwege het gebruiksgemak ook veel tijd bespaart. Nu de consument steeds minder tijd lijkt te hebben, beschouwen we onze producten als een tijdsbesparende service. Rucola is nog steeds de meest verkochte slasoort maar er is ook veel vraag naar jonge bladsla," aldus Pedrini.


Voor meer informatie:
Laura Pedrini
Mioorto
Tel: +39 035952422
Fax: +39 0354251190
Email: lpedrini@mioorto.it
www.mioorto.it
Publicatiedatum: