Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Italiaanse telers gaan samenwerken onder Verdure di Romagna label

Een aantal ondernemers in de regio van Romagna zijn een samenwerkingsverband begonnen onder het merk Verdure di Romagna. De partners zijn Marco Babbi en Vittorio Caligari van Ortofrutta Caligari & Babbi, Gabriele Bruschi van Società Agricola F.lli Bruschi, de familie Cecchini van het bedrijf Sipo, Franco Leonardi van Azienda Agricola Leonardi en Giampiero Valdinoci van Azienda Agricola Futuragri.



Elk bedrijf zal onafhankelijk blijven werken. Met het nieuwe merk zullen consumenten echter gemakkelijker het AGF herkennen dat uit Rimini en Forlì-Cesena afkomstig is. "Het assortiment bestaat uit onder andere selderij, wortelen, venkel, witte radijzen, friggitello-pepers, rode pepers, uien, kardoen, aardappelen, Toscaanse boerenkool, courgettes en bladsla," aldus een van de partners.


Van links naar rechts Marco Babbi, Vittorio Caligari, Gabriele Bruschi, Massimiliano Ceccarini, Franco Leonardi en Giampiero Valdinoci

"We willen met dit project graag de jongere generatie aanmoedigen om de teeltbedrijven van hun ouders voort te zetten," zegt Vittorio Caligari. 

Zijn partner Marco Babbi denkt dat het een goed idee is om samen aan internationale evenementen deel te nemen. Zodoende staat Verdure di Romagna volgend jaar op Fruit Logistics in Berlin. "Het EU-beleid stimuleert samenwerking. Dat is ook hoe wij ons nu ontwikkelen. Wat nu belangrijk is, is dat we met ideeën komen en ons merk herkenbaar maken," zegt Babbi. Caligari & Babbi is een bedrijf dat zich heeft gespecialiseerd in de productie en export van venkel. 



"We willen het Verdure di Romagna-merk promoten op de Italiaanse en Europese markt. Daarmee verbreden we ook het assortiment dat Sipo in 2015 op de markt bracht, voegt Ceccarini toe.

Giampiero Valdinoci zegt dat dit samenwerkingsverband werd ondertekend omdat nu volgens hem het juiste moment was voor dit nieuwe merk. "We hebben hiervoor echter wel een effectieve communicatie nodig en dat krijgen we alleen als we samenwerken."



"We geloven heel sterk in het Verdure di Romagna-project," voegt Gabriele Bruschi daaraan toe. "We moeten de AGF-sector van onze regio verbeteren en we kunnen alleen samen onze doelstellingen hierin halen."

Bezoekers bij de stand van Sipo op Macfrut konden een aantal soorten groenten van het Verdure di Romagna-merk proeven, die met medewerking van voedingsdeskundige Maria Cristina Dore en chefkok Carla Casali werden gepresenteerd.
Publicatiedatum: