Duitslanddag, 29 september: kennisdeling over Duitse food en retail
Schaatsster Anni Friesinger, tegenwoordig zelf ondernemer, kent het geheim van een goed Duits-Nederlands huwelijk als geen ander: "We moeten niet alles goedpraten. De verschillen tussen beide landen hebben pittige consequenties." Samen met Anni zullen enkele succesvolle Nederlandse ondernemers hun kennis over de Duitse markt overdragen.
Op de Duitslanddag zullen ook Carsten Breszki (ING), Mike de Bresser (Euler Hermes) en Günter Gülker (Duits-Nederlandse Handelskamer) hun visie op zakendoen in Duitsland geven. Dit doen zij in een gesprek onder leiding van dagvoorzitter Derk Marseille (BNR Nieuwsradio). Tijdens de workshops en infosessies gaat het onder andere om relevante onderwerpen voor de retail. Deelnemers krijgen informatie over trends in e-commerce en beurzen als marketingtool, ze leren de valkuilen bij sales in Duitsland en hoe succesvolle B2B-marketing op de Duitse markt werkt. Daarnaast presenteren ruim 45 bedrijven en organisaties op de beursvloer hun diensten met betrekking tot de Duitse markt.
Met het omvangrijke programma richt de Duitslanddag zich op ondernemers die hun zakelijke activiteiten in Duitsland willen uitbreiden en professionaliseren. Nederlandse producenten, handelaren, ondernemers en industriebedrijven die hun kansen op de Duitse markt willen vergroten, kunnen zich nu nog voor de Duitslanddag aanmelden via www.duitslanddag.nl.
Voor meer informatie:
Duits-Nederlandse Handelskamer
Nassauplein 30
2585 EC Den Haag
T: +31 (0)70-3114157
t.kueterluks@dnhk.org