Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Duitsland belangrijkste exportbestemming voor Nederland

Duitslanddag, 29 september: kennisdeling over Duitse food en retail

Het programma voor de Duitslanddag zit vol met ondernemers, 12 workshops en 15 infosessies. Zo kunnen Nederlandse retailers op 29 september 2016 in één dag de beste tips voor zakelijk succes in Duitsland binnenhalen. Hoe belangrijk deze kennis is en dat de Duitse markt tal van kansen biedt, bevestigden vorige week ook cijfers van het CBS: In 2015 ging er voor 37 miljard euro aan goederen naar de Duitse deelstaat Noordrijn-Westfalen. Dat is meer dan de Nederlandse export naar Frankrijk. Aan de totale goederenexport richting Duitsland verdient Nederland 30 miljard euro netto per jaar. Ondernemers die ook van dit potentieel gebruik willen maken, kunnen terecht op de Duitslanddag in De Fabrique in Utrecht.

Schaatsster Anni Friesinger, tegenwoordig zelf ondernemer, kent het geheim van een goed Duits-Nederlands huwelijk als geen ander: "We moeten niet alles goedpraten. De verschillen tussen beide landen hebben pittige consequenties." Samen met Anni zullen enkele succesvolle Nederlandse ondernemers hun kennis over de Duitse markt overdragen.

Op de Duitslanddag zullen ook Carsten Breszki (ING), Mike de Bresser (Euler Hermes) en Günter Gülker (Duits-Nederlandse Handelskamer) hun visie op zakendoen in Duitsland geven. Dit doen zij in een gesprek onder leiding van dagvoorzitter Derk Marseille (BNR Nieuwsradio). Tijdens de workshops en infosessies gaat het onder andere om relevante onderwerpen voor de retail. Deelnemers krijgen informatie over trends in e-commerce en beurzen als marketingtool, ze leren de valkuilen bij sales in Duitsland en hoe succesvolle B2B-marketing op de Duitse markt werkt. Daarnaast presenteren ruim 45 bedrijven en organisaties op de beursvloer hun diensten met betrekking tot de Duitse markt.

Met het omvangrijke programma richt de Duitslanddag zich op ondernemers die hun zakelijke activiteiten in Duitsland willen uitbreiden en professionaliseren. Nederlandse producenten, handelaren, ondernemers en industriebedrijven die hun kansen op de Duitse markt willen vergroten, kunnen zich nu nog voor de Duitslanddag aanmelden via www.duitslanddag.nl.


Voor meer informatie:
Duits-Nederlandse Handelskamer
Nassauplein 30
2585 EC Den Haag
T: +31 (0)70-3114157
t.kueterluks@dnhk.org
Publicatiedatum: