Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Mette Andersen, Aarstiderne

Deens bedrijf wil afstand teler - consument verkleinen

Al in 1999 had Aarstiderne A/S de ambitie om de afstand tussen teler en consument een stuk kleiner te maken. Consumenten konden zich abonneren op een specifieke moestuin en daar alle verse groenten halen die op dat moment voorradig waren. Het bedrijf teelde de groenten zelf maar kwam al snel tot de conclusie dat veel mensen moeite hadden om alle groenten te verbruiken. Om hun klanten te helpen en voedselverspilling te voorkomen, begon het bedrijf met het geven van tips en recepten zodat hun klanten de producten beter konden verwerken.



"Pas in 2007 zijn we gestart met de ontwikkeling van onze maaltijdboxen, die de afgepaste hoeveelheden ingrediƫnten en recepten voor 2, 3 of vier dagen maaltijden bevatten afgestemd op een bepaalde gezinssamenstelling. We waren het eerste bedrijf in Denemarken dat deze service aanbood en al onze producten zijn 100% biologisch," vertelt Mette Andersen van Aarstiderne.





Sinds zijn lancering heeft het bedrijf een reeks van 10 verschillende boxen ontwikkeld allemaal afgestemd op de specifieke wensen van de klant. Een aantal richten zich op lifestyle, zoals de 'low-carb' box, of zijn afgestemd op verschillende gezinssamenstellingen. "We hebben boxen voor gezinnen met kleine kinderen maar ook boxen voor klanten die van exotisch eten houden."

"Er zijn veel mogelijkheden voor de boxen en het systeem is erg flexibel, waarbij de consument nergens aan vast zit. Men kan kiezen om wekelijks of tweewekelijks een box te ontvangen of naar een nieuw type box over te stappen. Alle deze veranderingen kunnen tot de avond van tevoren doorgegeven worden," vertelt Andersen.



Momenteel levert het bedrijf aan ruim 55.000 huishoudens in Denemarken en 5.000 in Zweden. Alle producten worden de dag van tevoren verpakt en de volgende dag thuisbezorgd. Naast de maaltijdboxen biedt het bedrijf ter aanvulling op het maaltijdensysteem ook nog altijd zijn originele groenten- en fruitbox aan. 


Vanwege de sterk toegenomen belangstelling voor veganisme, kwam er deze week een volledig veganistische maaltijdbox op de markt. Voor degenen die deze box voor het eerst gaan proberen, staat er deze week het volgende op het menu:
  • Caponata met pasta, olijven, aubergine , peterselie en pompoenpitten
  • Banh mi met geroosterde kikkererwtentofu zoet chili en groenten
  • Zwarte hummus met olijven en tabouleh
  • Aardappel-knolselderij puree met gebakken erwten en uien met salsa
"In deze branche is het belangrijk de huidige trends te volgen omdat deze voortdurend in beweging zijn. We doen ons best om altijd op de hoogte te blijven van de vraag van onze klanten," aldus Andersen.


Voor meer informatie:
Mette Andersen
Aarstiderne
Tel: +45 7026 0066
Email: mea@aarstiderne.com
www.aarstiderne.com
Publicatiedatum: