Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
"95% van de exposanten keert terug op Fruit Attraction"

Spanje is een trendy bestemming voor de wereldwijde tuinbouwsector

De achtste editie van Fruit Attraction kent een 18% hogere deelname dan de vorige, voornamelijk door verhuur van beursvloer aan Spaanse bedrijven. Internationaal is er een aanzienlijke groei in de deelname vanuit Frankrijk en Italië. De beurs wordt dit jaar in 6 paviljoens gehouden.



"Fruit Attraction is een internationale beurs gehouden door de belangrijkste producenten van groenten en fruit uit de hele wereld, waarvan 60% voor de export. De beurs wordt voornamelijk bezocht door Spaanse bedrijven, maar dit zijn eveneens wereldspelers" zegt Raul Calleja, directeur van Fruit Attraction. "Hun aanwezigheid is van belang daar veel bedrijven een bezoek organiseren aan hun bedrijven met klanten die naar de beurs komen,

Volgens de directeur van het evenement is het feit dat op deze beurs veel leveranciers, handelaren, exporteurs samenkomen wat het aantrekkelijk maakt voor veel producenten en verkopers van andere landen in een maand als oktober.

"Spanje is een trendy bestemming voor de wereldwijde tuinbouwindustrie, die betrouwbaar is. Slechts 6 jaar geleden ging 96% van onze export naar de EU en nu is dit 90%. Toch blijven we groeien in deze markt. Daarom gaan we door met diversifiëren. Wij hopen dat Fruit Attraction haar steentje blijft bijdragen in dit verband," zegt hij.

Nieuwe groei in relatie tussen Spanje en Latijns-Amerika

Volgens Raul Calleja zijn landen als Brazilië en Chili, Costa Rica, Argentinië en Peru de laatste jaren meer aanwezig op Fruit Attraction, zowel als exposant als bezoeker, onder andere door de stijging van de consumptie van tropische producten zoals avocado en mango. Latijns-Amerika ziet Spanje als een nieuwe toegangspoort om Europa binnen te komen voor de wereldwijde handel van groenten en fruit.

Wij verwachten resultaat van onze promoties in China te zien
"Vorig jaar werd de beurs bezocht door een grote delegatie uit China, aangetrokken door de Extremadura's steenfruitsector. Toen is er veel vooruitgang geboekt op het gebied van de onderhandelingen om de weg te openen voor de export van deze producten. Dit gaf ons aanwijzingen over de resultaten van de promotie van Fruit Attraction op de Chinese markt. Wij verwachten de resultaten van deze promoties te zien in de komende editie die over een paar weken begint.

Nieuwe slim-Agro
Ook dit jaar weer wat nieuws zoals het slimagro terrein in hal 3, waar slimme technologieën worden tentoongesteld welke de productie van bedrijven moet verhogen. Bezoekers hebben de kans om het laatste te zien op het gebied van robotica, automatisering, software enz. ontworpen om de kostenefficiëntie van de hele productieketen te reduceren. Ons doel voor de beurs is dat het als platform dient voor het sluiten van zakelijke overeenkomsten. Dit rechtvaardigt zijn jaarlijkse viering. Maar het moet ook een groot podium geven aan wereldwijde innovatie.

We hebben onlangs het aanmeldingstermijn voor deelname in de Pasarela Innova gesloten, waar we zien dat de sector vastbesloten is om de markt te verrassen met nieuwe groenten- en fruitvariëteiten, nieuwe verpakkingen en verwerkte producten. Wij zijn van mening dat Fruit Attraction veel kennis genereert voor de sector dankzij de technische seminars en conferenties zoals Grape Attraction of Fruit Retail.

Bijna iedereen die bij Fruit Attraction is geweest komt terug
Wat ook bijdraagt ​​aan de groei van de beurs is de tevredenheid van de exposanten. "De herhaalde loyaliteitindex is 95%" zegt Raul Calleja. "Fruit Attraction wordt een belangrijke datum op de kalender van de deelnemers aan deze sector, daar het een goede combinatie is van werk en plezier," voegt hij eraan toe.


Publicatiedatum: