Momenteel beleeft de afzet van AGF zijn piekperiode. De retailer vertelt dat het aandeel lokale en direct ingekochte AGF momenteel meer dan 80% bedraagt. De populairste producten op het moment zijn bananen, aardappelen en appelen.
Het bedrijf laat weten dat de samenwerking met Russische leveranciers hun eerste prioriteit heeft en dat momenteel zo'n 70 overeenkomsten in de maak zijn met Russische agrarische holdings. Bovendien is de retailer van plan om het aantal directe contracten in alle categorieën de komende twee jaar te verdubbelen.
"De eerste zes schappen populaire producten in buurtsupers worden in beslag genomen door AGF. Door deze producten direct bij de producent te betrekken, wordt de controle over de kwaliteit van het product groter. Daarbij levert het ook een kostenbesparing van 10% op. Dit stelt ons in staat om onze klanten in alle seizoenen een ruim assortiment te bieden tegen de beste prijzen," aldus adjunct directeur Juan Giralt Silva van Dixy.
Uit gegevens over Rusland van de website fruitandvegetablesfacts.com van juni 2016 blijkt dat de Russische import van AGF gedurende de eerste helft van het jaar sterk gedaald is. Vanwege de boycot, die in augustus 2014 inging, daalde de import in de eerste helft van 2015 met 20%, waarna deze dit jaar met nog eens 16% daalde. In totaal is het importvolume met een derde afgenomen, wat neerkomt op maar liefst 1,5 miljoen ton.
Voor meer informatie:
Anton Panteleev
Dixy
Tel.: +7 495 933 1450
Email: pr@hq.dixy.ru
www.dixygroup.com