3 op 4 telers bezoekt een beurs
Dit zijn de resultaten van het onderzoek 'Effectief communiceren in de land- en tuinbouw' dat AgriDirect in het afgelopen jaar heeft uitgevoerd. 400 land- en tuinbouwers uit Nederland beantwoordden vragen over hun communicatie- en informatiegedrag.
Informatie opdoen en netwerken
65,8% van de Nederlandse agrariërs geeft aan een beurs te bezoeken om informatie op te doen over producten en technieken. Daarnaast zegt 62,7% naar de beurs te gaan voor het onderhouden van zakelijke contacten en 36,5% zet de beurs in voor het sociale doel.
Best bezochte beurzen
Binnen de tuinbouwsector ging men het meest naar de Tuinbouwrelatiedagen in Gorinchem (34,4%) en Venray (31,9%). In Duitsland werd het vergelijkbare onderzoek 'Informationsverhalten von Landwirten in Deutschland' uitgevoerd. Onder Duitse agrariërs is de best bezochte beurs van de afgelopen twee jaar de Agritechnica (53,0%). Eurotier volgt op een tweede positie (32,6%). Ook voor de Duitse agrariërs is de belangrijkste bezoekreden het opdoen van informatie over producten en innovaties (78,7%).