Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
"Ons AGF-assortiment wisselt regelmatig"

Tweede CRU-belevingsversmarkt in Wijnegem trekt groot publiek

Tholen - CRU, het belevingsconcept van de Colruyt Group, opende eind mei haar tweede versmarkt in Wijnegem. "De locatie is heel anders dan die in Overijse. De oude Mouterij aan het Albertkanaal heeft een industrieel karakter en is al een beleving op zich. Hier komen veel bezoekers binnen die geen idee hebben wat ze vanavond gaan koken en onze metiers en koks geven graag adviezen wat de mogelijkheden zijn", vertelt assistent belevingsmanager Dieter Wilssens enthousiast. "Deze consumenten houden van kwaliteitsvoeding en vinden het belangrijk om meer te weten van de producten. We laten iedereen proeven, bij CRU draait alles om smaak."

Klik hier voor de fotoreportage

Geen supermarkt

Jean-Pierre Roelands van de Colruyt Group is de bedenker van dit concept en opende de eerste vestiging meer dan een jaar geleden in Overijse. "Het concept is totaal niet te vergelijken met een Colruyt-supermarkt. CRU is geen supermarkt, maar een beleving van versproducten. Mensen kunnen hier gerust meer dan een uur rondkijken en proeven van verschillende smaken." Kunst- en antiekhandelaar Axel Vervoordt maakte een woon- en werkcomplex van de oude fabrieksgebouwen. Hij was op zoek naar een kwaliteitsvolle voedingsleverancier en dit was een perfecte plaats om de tweede CRU te starten."



Passie
Momenteel is CRU Wijnegem een dikke maand in de running en alles loopt gesmeerd. "We krijgen heel enthousiaste en fijne reacties van onze bezoekers. De locatie is wat verscholen, we zijn niet centraal gelegen, maar toch weten mensen ons te vinden." In Cru Wijnegem zijn er tien metiers (vakspecialisten) die elk hun eigen afdeling beheren en dit doen ze met veel passie. Aardappelen, groenten&fruit, bakkerij, vis, beenhouwerij, poelier, eigen keuken, charcuterie, kaas&zuivel, dranken&chocolade en bloemen&geschenken. Bezoekers laten zich graag leiden en adviseren door onze metiers. Wij stellen voor hoe men producten kan combineren. Bijvoorbeeld wat voor groente bij welk vlees bereid kan worden en ook de wijn die daarbij past. Er zijn ontzettend veel heerlijke combinaties mogelijk!"

Klik hier voor de fotoreportage

AGF-assortiment

Een groot deel van het AGF-assortiment is biologisch. "Dit vinden wij een goede manier van werken, maar voor ons is bio geen voorwaarde", vertelt Siegfried, de metier van groenten en fruit. "Wat wij belangrijk vinden is dat het product met passie is geteeld, smaakvol en kwalitatief uitstekend is. Het verhaal moet kloppen. Als de kwaliteit van producten tegenvalt, halen we deze uit het assortiment. We vinden het belangrijk om te luisteren naar de teler en nauw samen te werken. Dit houdt ook in dat als er een dag niet geoogst kan worden, wij het product ook niet in het assortiment aanbieden. Zo ziet ons assortiment er niet telkens hetzelfde uit: het is altijd een verrassing voor de klant. Daar komen ze graag voor terug!" CRU werkt met vaste partners uit de streek die hun producten topvers aanbieden. "Wij werken graag met lokale seizoensproducten, zoals nu de kersen. Natuurlijk is ook een deel van de aardappelen, groenten en fruit niet lokaal verkrijgbaar, maar net als 'bio' is 'lokaal' geen doel op zich: de kwaliteit primeert op de nabijheid. We kiezen voor een hoogstaand kwalitatief product dat we zo vers mogelijk willen aanbieden. Daardoor komen we natuurlijkerwijs in de eerste plaats terecht bij lokale producenten."

Ambachtelijk
Het prijsniveau van CRU is te vergelijken met de ambachtelijke en professionele winkeliers. Dieter geeft aan dat prijs voor hun klanten wel belangrijk is, maar dat ze niet bewust op zoek zijn de laagste prijs. "Wij zijn niet goedkoop, maar onze bezoekers kijken ook niet naar de producten zoals ze doen in een supermarkt. Ze zijn bereid om de prijs te betalen voor de meerwaarde die een bepaalt product biedt. Men geeft geld uit aan de beleving, aan de sfeer, aan het ambachtelijke. Het concept valt figuurlijk en letterlijk in de smaak. Tot nu toe heeft CRU Wijnegem al een groot publiek getrokken."

Voor meer informatie:
www.cru.be