Fruit Logistica 2017 (8-10 februari) buigt zich over e-commerce
Michael Meierhöfer, Managing Director van IFCO Systems GmbH, gaat er echter van uit dat het thema Omni-Channel in de toekomst een grote rol gaat spelen. "Het consumentengedrag zal zich op de middellange tot lange termijn volledig veranderen". Daarvan is hij overtuigd.
Allen zijn het er over eens, dat men de ontwikkelingen met een waakzaam oog moet volgen. Niet alleen de handel zelf, maar de gehele bevoorradingsketen worden door de mogelijke veranderingen getroffen. Zo zijn in e-commerce bijvoorbeeld de kansen en uitdagingen voor de verpakkingsindustrie gelijk en ook van specialisten in logistiek worden intelligente en kostenefficiënte oplossingen verwacht.
Er is dan ook veel stof ter discussie in de branche die zich van 8 tot 10 februari op de Fruit Logistica in Berlijn zal treffen. Op deze meest toonaangevende vakbeurs voor de handel in groenten en fruit van de wereld worden opnieuw ongeveer 70.000 bezoekers verwacht. Ondernemingen kunnen zich nog tot 31 juli 2016 voor de Fruit Logistica2017 registreren. De registratie wordt online gedaan. Het team van de Fruit Logistica in Berlijn of een van de representanten van de beurs, die wereldwijd in 150 landen in de lokale taal beschikbaar zijn voor advies, helpen u graag verder bij eventuele vragen.
Wilfried Wollbold, Global Brand Manager van de Fruit Logistica is zeker: "In een steeds meer digitale wereld wordt het almaar belangrijker ten minste een maal per jaar bij zichzelf te rade te gaan. De handel in groenten en fruit is namelijk gebaseerd op vertrouwen, wat niet door een eenvoudige uitwisseling van e-mails ontstaat, echter uitsluitend door persoonlijk contact."