Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Gaat afzet AGF binnenkort volledig online?

Fruit Logistica 2017 (8-10 februari) buigt zich over e-commerce

Bij het thema 'Online handel in groenten en fruit' verschillen de meningen nogal. Waar gaat dit naar toe? Sommigen vinden dat de stationaire handel door de toenemende activiteiten van Amazon Fresh of bezorgingsdiensten van verse waren wordt bedreigd. Anderen echter zijn eerder sceptisch vanwege de hoge kosten van de "last mile" aan de ene kant en bij anderen bestaan er twijfels over de online affiniteit, in het bijzonder bij deze productgroepen. "De Duitse consument hecht waarde op versheid, advies en direct contact met het product. Daarom zal de online handel het in Duitsland zwaar krijgen," voorspelt prof. Horst Lang, hoofd kwaliteitsborging van het Globus SB warenhuis, herhaaldelijk winnaar van de Retail Award.

Michael Meierhöfer, Managing Director van IFCO Systems GmbH, gaat er echter van uit dat het thema Omni-Channel in de toekomst een grote rol gaat spelen. "Het consumentengedrag zal zich op de middellange tot lange termijn volledig veranderen". Daarvan is hij overtuigd.

Allen zijn het er over eens, dat men de ontwikkelingen met een waakzaam oog moet volgen. Niet alleen de handel zelf, maar de gehele bevoorradingsketen worden door de mogelijke veranderingen getroffen. Zo zijn in e-commerce bijvoorbeeld de kansen en uitdagingen voor de verpakkingsindustrie gelijk en ook van specialisten in logistiek worden intelligente en kostenefficiënte oplossingen verwacht.

Er is dan ook veel stof ter discussie in de branche die zich van 8 tot 10 februari op de Fruit Logistica in Berlijn zal treffen. Op deze meest toonaangevende vakbeurs voor de handel in groenten en fruit van de wereld worden opnieuw ongeveer 70.000 bezoekers verwacht. Ondernemingen kunnen zich nog tot 31 juli 2016 voor de Fruit Logistica2017 registreren. De registratie wordt online gedaan. Het team van de Fruit Logistica in Berlijn of een van de representanten van de beurs, die wereldwijd in 150 landen in de lokale taal beschikbaar zijn voor advies, helpen u graag verder bij eventuele vragen.

Wilfried Wollbold, Global Brand Manager van de Fruit Logistica is zeker: "In een steeds meer digitale wereld wordt het almaar belangrijker ten minste een maal per jaar bij zichzelf te rade te gaan. De handel in groenten en fruit is namelijk gebaseerd op vertrouwen, wat niet door een eenvoudige uitwisseling van e-mails ontstaat, echter uitsluitend door persoonlijk contact."
Publicatiedatum: