"Vers drijft de groei van de supermarkt"
Piet Salens, Uitgever van Storecheck heette de aanwezigen welkom.
Storecheck
Storecheck organiseerde op 21 juni haar eerste evenement, gericht op foodretailers en FMCG-professionals. (Fast Moving Consumer Goods). Er waren zo'n 65 aanwezigen. Piet Salens, de uitgever van Storecheck geeft aan dat Storecheck zowel een blad uitgeeft als een nieuwsbrief verstuurt. Deze nieuwsbrief verschijnt 45 keer per jaar en geeft een overzicht van de nationale en internationale actualiteit in de foodsector. "Aangezien vers natuurlijk een belangrijk onderdeel is retailers, besloten we om een congres rond dit onderwerp te organiseren."
Aandachtig gehoor.
Verschillende presentaties
Er waren zes sprekers aanwezig waaronder Jan Prinsen van het Belgian Fresh Fruit Institute, Patrick Verhamme van Delhaize, Jan de Boeck van GFK Belgium, Jim Mangelschots van Roamler, Emmanuel Maroy van Hamal Signature en Stefaan Delahaye van La Lorraine. Er werd gesproken over wat de versshopper drijft, hoe je een inspirerende beleving maakt van de AGF-afdeling, de versstrategie van Delhaize en ook brood, smeersalades en vlees kwamen aan bod.
De komende dagen worden de presentaties van verschillende sprekers gepubliceerd.
V.l.n.r.: Jan de Boeck (GfK), Jim Mangelschots (Roamler), Emmanuel Maroy (Hamal Signature) en Patrick Verhamme (Delhaize).
Jan Prinsen had veel voorbeelden van, zoals hij het noemt, knappe AGF-presentaties in binnen- en buitenland.
Marc Telen van Hamal Signature en Jan Reynders van Makro.
Ellen v/d Linde (Voedingsgroep Ter Beke), Wouter Servaes (McCain) en Stefan Van Boven (Freshmeals).
Jan Prinsen (rechts) werkte vroeger bij Colruyt samen met Bart de Vos (Vanden Avenne, links). In het midden Evelyne Leemans van Luka Vleeswaren.
Dirk Claeys van NV Super Claeys.
De enige AGF-handelaar in het publiek: Peter van Steenkiste van Warnez.
Joost Allary van Delhaize, ontwerpt de floorplannen voor de winkels.
Hendrik Dewaele (Alvo), Glen Goyvaerts (Franken Supoermarkt Deurne) en Jan Broekmans (B2Supermarkt).
Patrick Verhamme (Delhaize), Marc Vanherpe (La Lorraine) en Renaud Caeymaex (Delhaize).
Luc Desmedt (LD&Co Training), Ivan Mylle (Bel Belgiƫ) en Peter Verroens (Imperial Meat Products).
Bart van Dessel (Retail Partners), Pascale Broos (Spaasfoods), Nicolas Spaas (Spaasfoods), Silvie Bauwens (Retail Partners), Luc Paepe (Jebo Food) en Dorothy Deseure (Jebo Food).
Netwerken.