Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Duitsland partnerland van de Fruit Logistica

Fruit Logistica Berlijn 25 jaar

Duitsland is het officiële partnerland van de Fruit Logistica 2017, die van 8 tot 10 februari in Berlijn zal plaatsvinden. Ter gelegenheid van een gezamenlijk persevenement in Berlijn werd dit door staatssecretaris Robert Kloos, Christian Weseloh, managing director van de Bundesvereinigung der Erzeugerorganisationen Obst und Gemüse (BVEO) en Gérald Lamusse, Division Manager Products & New Business van de Messe Berlin medegedeeld.
 
Reden voor de keuze van Duitsland als partnerland is het 25-jarige jubileum van de Fruit Logistica. Het Ministerie voor Voedselvoorziening en Landbouw (BMEL) benadrukt het belang van deze beurs voor groenten en fruit bovenal met betrekking tot de veranderingen in de situatie van de exportmarkt. "Het BMEL is verheugd dat de Messe Berlin met de BVEO voor dit evenement een competente Duitse partner heeft gevonden", aldus staatssecretaris Robert Kloos.

"De Fruit Logistica werd vanuit een impuls uit de sector in 1993 opgericht en heeft zich inmiddels ontwikkeld tot een beurs met wereldwijde allure. Het verheugt ons dat de Fruit Logistica in haar jubileumjaar met Duitsland als officieel partnerland naar haar verleden verwijst. Met een verwacht aantal van 70.000 bezoekers op de Fruit Logistica wordt hiermee een platform gecreëerd voor het verkondigen van de kernmissies van het partnerland", zegt Gérald Lamusse, Division Manager Products & New Business van de Messe Berlin.
 
De Duitse export is relatief gezien nog ingetogen, maar toont wel een stijgende lijn. De betrouwbaarheid en strenge controle op kwaliteit van Duitse producten wordt ook in het buitenland goed ontvangen. "Onder het motto 'Germany - Your Garden' presenteren wij aan onze internationale partners in de markt de veelzijdigheid van het assortiment, dat de Duitse groenten- en fruitbranche te bieden heeft", aldus Managing Director van de BVEO Dr. Christian Weseloh.

Duitsland is met afstand de grootste markt voor groenten en fruit in Europa. Duitse huishoudens besteedden in 2015 ongeveer 20 miljard euro aan groenten, fruit en aardappelen, waarvan ongeveer 15 miljard euro aan versproducten.

Het partnerland project wordt door het Duitse Ministerie van Voedselvoorziening en Landbouw (BMEL) gefinancierd.


Publicatiedatum: