Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Ralph Coenen, Vitacress Real:

"Peterselie en bieslook erg gewild voor eigerechten met Pasen"

Tholen - Vitacress Real uit Venlo maakt zich op voor de traditioneel drukke Paasverkoop van versgesneden kruiden en potkruiden. Van grote tekorten is volgens directeur Ralph Coenen geen sprake. "Met vijftien verschillende kruiden in ons assortiment is er altijd wel eentje beperkt beschikbaar. Zo zijn er nu tekorten voor basilicum en dragon in de markt, maar tot nu toe kunnen we prima in de vraag van onze klanten voldoen."


Portugese teelt

Met teeltlocaties in Nederland, Duitsland, Engeland, Spanje, Portugal en Kenia heeft Vitacress Real - een joint venture tussen Gipmans en Vitacress - dan ook een brede vijver om uit te putten. "Momenteel betrekken we veel kruiden uit Spanje en Portugal en ook Kenia is momenteel een belangrijke leverancier. Verder zijn we ons volop aan het gereedmaken voor het zomerseizoen. Alles is weer geplant en als het milde weer zich doorzet, hopen we eerder te beginnen dan vorig jaar", vertelt Ralph.



"De kwaliteit van de kruiden is op dit moment goed. Door El Nino zijn we wel voor de nodige uitdagingen komen te staan, maar we hebben over de kwaliteit geen klagen", vervolgt Ralph. Als opvallende uitschieters ziet hij vooral zeekraal en mint een steeds grotere populariteit genieten. "Specifiek voor de Pasen zijn peterselie en bieslook erg gewild, omdat ze goede combinaties vormen in eigerechten."



De kruidenprijzen liggen volgens Ralph op een stabiel niveau. "Wij zijn, in tegenstelling tot de tomaten- en komkommerjongens, niet gebonden aan dagelijks fluctuerende prijzen. Daardoor kunnen we ons op andere belangrijke zaken richten zoals noviteiten en conceptontwikkeling, in plaats van die eeuwige prijsdiscussie te voeren. En dat leidt tot mooie dingen. Zo zijn we volop op zoek naar productcombinaties. Waar de horeca op zoek is naar nieuwe producten, zijn het binnen de retail toch vaak de vijf tot acht bekende kruiden die worden aangeboden. Maar in combinaties is er vaak meer mogelijk.





Zo zien we een toenemende vraag naar citroentijm, omdat die zich uitstekend leent voor bij de thee. Eerder hebben we al een speciale kruidenboter ontwikkeld met verse kruiden, waardoor de consument binnen vijf minuten zijn eigen vers gemaakte kruidenboter op tafel kan presenteren", besluit Ralph.





Voor meer informatie:
Ralph Coenen
Vitacress Real BV
M +31 6 51 711 504
ralph.coenen@vitacressreal.com
www.vitacressreal.com