Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Microgreens-programma sterk, nieuwe markten in opkomst

Verticale teelt op komst met biologische basilicum

Terwijl aquaponics- en hydroponics-technologie zich blijft ontwikkelen, plannen de grote spelers in de verticale teeltsector hun uitbreiding naar nieuwe producten en gebieden.

FarmedHere, een teler van biologische basilicum en microgreens in Bedford Park te Illinois, is een van die bedrijven. We zijn een van de grootste indoor verticale teeltbedrijven in het land," zegt directeur Megan Klein. "En we zijn absoluut de grootste biologische onderneming."

FarmedHere bedient de omgeving van Chicago en heeft partnerschappen met grote retailers zoals Whole Foods en Mariano's. Het bedrijf begon in 2010. Volgens Klein was biologische basilicum een logische keuze voor het bedrijf, omdat het gewas goed reageert op indoorteelt en daar groter wordt dan Californische of Mexicaanse soorten. Basilicum verliest ook snel zijn versheid, waardoor FarmedHere een voordeel heeft in de markt van Chicago, waar het elke dag zijn product direct aan de retailers levert.


Omzet gestimuleerd door vraag naar lokaal en biologisch
Klein zegt dat de omzet ieder jaar van het basilicumprogramma is toegenomen. "We hebben zelfs de markt voor basilicum doen toenemen in de markten waarin we verkopen." In antwoord op de sterke vraag heeft FarmedHere zijn basilicumproductie verdubbeld in 2015. Klein zegt dat de omzetgroei in gelijke tred met de toename oploopt.

Volgens Klein komen de positieve reacties op het programma van FarmedHere voornamelijk door de toenemende vraag naar lokale en biologische producten. "Aan de hand van al het onderzoek dat we hebben gedaan, blijkt dat de vraag naar lokale teelt de capaciteiten overtreft van wie dan ook om aan die vraag te leveren." Klein en anderen in haar werkveld geloven dat hydroponic/aquaponic teeltbedrijven kunnen helpen om dat gat in de markt te dichten. 


Ontwikkeling van technologie
FarmedHere heeft onlangs zijn teeltprogramma uitgebreid met de toevoeging van microgreens. "We begonnen microgreens te telen in de zomer van 2014," zegt Klein. "We introduceerden het programma met Whole Foods in februari 2015." Klein zegt dat de reacties afgaande op zwel omzet als feedback van klanten erg positief zijn.

Hoewel de productlijn van FarmedHere ietwat bepaald wordt door technologische beperkingen, meldt Klein dat er snel vooruitgang in het veld geboekt wordt. "Spoedig zullen we technologie in werking hebben om meer traditionele producten zoals bladsla te telen." Op basis van deze ontwikkelingen plant Farmedhere nu al om zijn assortiment voor het komende jaar uit te breiden. "Met eind 2016 zullen we verpakte traditionele bladsla hebben."


Nieuwe locaties gepland
FarmedHere hoopt in 2016 meer uit te breiden dan alleen maar het assortiment. Zoals met andere ondernemingen in verticale teelt, kijkt het bedrijf van Klein naar nieuwe markten waar de vraag naar verse lokaal geteelde producten gaten heeft gecreëerd. Op de lange termijn heeft FarmedHere 18 steden als locaties voor uitbreiding geïdentificeerd. "Als we in 18 steden teeltbedrijven hebben, zouden we in staat zijn om 75% van de nationale markt te bereiken."

Voor meer informatie:
Megan Klein
FarmedHere
Tel: +1 (708) 458-2447
Publicatiedatum: