Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Jaarlijks wordt 300.000 ton product verhandeld

Fotoreportage groothandelsmarkt Frankfurt am Main

Sinds 2004 worden dagelijks verse AGF in de groothandelsmarkt van Frankfurt am Main verhandeld. Het 'Frischezentrum' is al ruim 11 jaar gevestigd in een nieuw gebouw. Handelaren geven aan tevreden te zijn met deze locatie. "Een groot voordeel is dat we vrijwel direct naast de snelweg gelegen zijn", vertelt handelaar Ruhi Yavuz van het gelijknamige bedrijf. Vorige week bezocht Freshplaza.de (de nieuwe Duitse Freshplaza) de groothandelsmarkt en maakte een fotoreportage. De sfeer zat er goed in. Handelaren waren zeer enthousiast en presenteerden hun producten graag.

Klik hier voor de fotoreportage (Duits)



De markt heeft een oppervlakte van 13,3 hectare en is uitgerust met de nieuwste opslag en koeltechniek. Het hart van de groothandelsmarkt is de verkoophal van 23.000 vierkante meter. Sinds kort is er een nieuwe directrice voor de markt genaamd Silke Pfeffer. Perswoordvoerster Andrea Peters merkt op: Met betrekking tot het aantal handelaren hebben we een goede bezettingsgraad. Toch willen we blijven streven naar verdere groei en staan naast AGF ook open voor andere branches."

Klik hier voor de fotoreportage (Duits)



Naar schatting wordt per jaar zo'n 300.000 ton product verhandeld op de groothandelsmarkt. De Europese import van groenten en fruit gaat vaak rechtstreeks, maar overzeese producten komen over het algemeen via Nederland. Actuele producten op het moment waren citrus, hardfruit, Spaanse kasgroenten, kaki's. Het kasgroentenseizoen in België en Nederland is bijna afgelopen, maar er waren nog veel tomaten te vinden uit deze landen. Lokaal is een belangrijk item voor de Duitse handelaren, zelfs nog belangrijker dan bio. Daarnaast zijn een goede kwaliteit en smaak vereisten voor een product. Prijs komt pas daarna. Sommige handelaren geven aan dat de retail ook steeds meer rechtstreeks gaat importeren en dat ze dat zeker merken.



75% van de groothandelsmarkt is in handen van de handelaren en 25% van de stad Frankfurt zelf. De markt is eigenlijk altijd open. Handelaren kunnen dus zelf weten wanneer ze hun producten uitstallen en tot welke tijd. De meesten openen rond middernacht en verkopen tot een uur of 9 in de ochtend.

Klik hier voor de fotoreportage (Duits)

Voor meer informatie:
Andrea Peters
Frischezentrum Frankfurt am Main
Josef-Eicher-Straße 10, 60437 Frankfurt am Main
Tel. +49 69 90 47 67 19
peters@hgverband.de
www.frische-zentrum-frankfurt.de
Publicatiedatum: