Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Albert Heijn opent eerste volledige zelfscan-supermarkt

Albert Heijn opent dinsdag een 100% zelfscan- en pinsupermarkt aan de Weteringschans in Amsterdam. Klanten kunnen in deze winkel kiezen voor verschillende vormen van zelfscannen. Zelfscannen biedt klanten gemak en snelheid. In de winkel werken net zoveel medewerkers als in een vergelijkbare winkel met kassa's. De tijd, die vrijkomt doordat de medewerker niet achter de kassa zitten, wordt besteed aan klanten, bijvoorbeeld door hulp te bieden bij het zelfscannen of andere service te verlenen.

 

Keuze in zelfscannen
In de nieuwe supermarkt aan de Weteringschans zijn verschillende vormen van zelfscannen mogelijk: met de handscanner, mobiele telefoon en de zelfscankassa 'scan&go'. Met de handscanner en mobiel zelfscannen scant de klant de producten direct vanuit het schap en rekent ze vervolgens af bij de betaalpaal aan het eind van de boodschappentrip. Voor de snelle boodschap scant en betaalt de klant de producten met scan&go bij de zelfscankassa in de winkel. Het voordeel van zelfscannen voor klanten is dat de boodschappen niet eerst op de kassaband hoeven en direct na het scannen in de boodschappentas kunnen. En bij zelfscannen met de handscanner of de mobiele telefoon houdt de klant gedurende de boodschappentrip bovendien goed zicht op het af te rekenen bedrag.
 
Medewerkers
In de winkel werken net zoveel medewerkers als in een vergelijkbare winkel met kassa's. Zij hebben alleen een andere rol. Ze zijn er om klanten te verwelkomen, vragen te beantwoorden, klanten op weg te helpen bij het zelfscannen en de benodigde controles uit te voeren.
 
Pionieren
Albert Heijn pionierde al in de jaren '90 met zelfscannen. Omdat deze manier van boodschappen doen, klanten goed bevalt zijn sindsdien verschillende varianten van zelfscannen geïntroduceerd. In zeven Albert Heijn to go winkels wordt zelfs al volledig met scan&go gewerkt. De komende periode wil Albert Heijn onderzoeken hoe het klanten bevalt om in een supermarkt gebruik te maken van alle verschillende zelfscanmogelijkheden.
 
Bron: Albert Heijn
Publicatiedatum: