Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Landgard: „Trends herkennen en benutten“

In de Handelsblatt-bijlage "Erfolgsfaktor Agrarwirtschaft" (Succesfactor landbouweconomie) van 24 september is een interview met Armin Rehberg, de bestuursvoorzitter van Landgard, verschenen. De Landgard CEO geeft hierin zijn kijk op de succesfactoren binnen de groene branche, het bijzondere karakter van een telerscoöperatie en de verschillen met pure handelsbedrijven. Van doorslaggevende betekenis voor het succes in de branche noemt Armin Rehberg snelheid, kwaliteit, procesefficiëntie en innovatiekracht. "We werken met zeer kwetsbare producten, die alleen in optimale kwaliteit bij de klant aankomen als alles klopt van de teelt tot aan de levering en alles er tussenin", aldus Rehberg.

Het bijzondere aan de verkopende telerscoöperatie Landgard is volgens Armin dat zij voor 100 procent eigendom is van de leden en als schakel tussen telers en klanten optreedt. In tegenstelling tot pure handelsbedrijven biedt Landgard services langs de gehele toegevoegde waardeketen, van teelt tot verkoop. Daartoe telt ook de ontwikkeling van individuele verkoopconcepten zoals "Deutsche Gärtnerware" of "Ich bin ein Star – holt mich hier raus". "Trends herkennen en benutten is belangrijk om aan onze verantwoordelijkheid als telerscoöperatie te voldoen. We drijven handel met het oog op onze leden, samen met onze klanten", aldus Armin.

Bron: Landgard / Handelsblatt
Publicatiedatum: