Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
"Rob van der Heijden: "We verkopen al jaren zoveel mogelijk AGF onverpakt"

Nettorama onttroont Lidl als beste AGF-supermarkt

Tholen - In het Versrapport van Foodmagazine en GfK heeft Jan Linders wederom beslag gelegd op de eerste plaats. In de categorie 'AGF' is Lidl na vijf jaar 'onttroond' als de nummer één in groenten en fruit. Vorig jaar eindigden Nettorama en Lidl nog gedeeld op de eerste plaats. Emté blijft de beste met vlees en Jan Linders voert de lijst aan bij de versgroep brood.



"We hebben in twee weken tijd 10.000 consumenten benaderd over hun winkelbezoek en vragen voor de genoemde drie versgroepen een zevental uitspraken te beoordelen. Naast de vier bestaande onderwerpen - prijzen, aantrekkelijke aanbiedingen, goede kwaliteit/versheid en ruime keuze - zijn daar dit jaar drie items aan toegevoegd, namelijk de deskundigheid van het personeel, de presentatie van de afdeling en het totale rapportcijfer", licht onderzoeker Joop Holla van GfK toe. "Ook kijken we naar het feitelijke aankoopgedrag, wat we ook koppelen aan de aankopen bij bijvoorbeeld een groentespeciaalzaak. Nettorama scoorde bovenal erg goed bij de prestatie van de AGF-verkoop en de presentatie."

"Onze kracht is dat we dichtbij de basis blijven", zegt category manager AGF Rob van der Heijden. "We kopen kwalitatief op een hoog niveau in en zorgen dat de klant tevreden naar huis gaat. Als het product, bijvoorbeeld door weersomstandigheden niet of slecht beschikbaar is, laten we het aan ons voorbij gaan. Het draait om de kwaliteit van de juiste handel op de juiste plaats en het juiste moment."

Speerpunt van Nettorama is al jaren om zoveel mogelijk AGF onverpakt te verkopen. Dat die trend momenteel ook bij andere retailers doorzet, vindt Rob niet zo raar. "Wij eindigen daarmee al zestien jaar in de top-2 als beste AGF-supermarkt."