Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
7 oktober 2015

National Kale Day gaat wereldwijd

Wat ooit begon als een praktische manier om de de heilzame eigenschappen van de supergroente boerenkool onder de aandacht te brengen, is inmiddels uitgeroeid tot een wereldwijde evenement. Dit jaar zal op 7 oktober voor de derde maal de jaarlijkse National Kale Day, (Nationale Boerenkooldag), 2015 gehouden worden. De laatste jaren is de populariteit van boerenkool, zowel in de retail als in de horeca, sterk toegenomen. Whole Foods Market verkoopt momenteel zelfs meer boerenkool dan welke ander groente dan ook en ook andere retailers laten weten dat de verkoopcijfers verdrievoudigd zijn. Door deze groeiende belangstelling voor boerenkool, hebben telers en producenten het idee opgevat om naast boerenkool ook overige groene bladgroenten te promoten. "Als producent is het een uitdaging om contact met de klanten te leggen, ze te enthousiasmeren voor de producten en de verkoop te stimuleren, "vertelt Brian Cook, salesmanager bij San Miguel Produce, sponsor van National Kale Day. "National Kale Day bewijst dat de gezonde voedingstrend consumenten aanspreekt,"aldus Cook.

Dit jaar zal National Kale Day zowel met online als offline activiteiten gevierd worden, waaronder een groots evenement in New York City. De dag zal ingeluid worden door een 'boerenkool leger' dat op de plaza van de TODAY-show een koolproeverij zal verzorgen voor de toonaangevende media. Vervolgens zullen de organisatoren een boerenkoollunch nuttigen samen met leerlingen van de plaatselijke basisschool. Daarna zal sponsor, San Miguel Produce, op de Manhattan Food&Finance High School boerenkoolkooklessen geven en het programma zal worden afgesloten met een groot boerenkoolfeest. Online zullen bloggers prijzen weggeven en vindt er een twitterparty plaats.

Naast de consumentenevenementen, is National Kale Day inmiddels in 10 landen bekend. Retailers, restaurants en scholen in de grootste regio's van het land, waaronder ook New York, zijn van plan om boerenkool te gaan serveren. "Ik ben al jaren lang een grote promotor van 'brainfoods' zoals boerenkool en het is goed dat jonge kinderen op een leuke manier leren over gezonde voeding," vertelt een arts.

Melinda Goodman, van Full Tilt Marketing laat weten zeer blij te zijn met de sponsoren die geld beschikbaar stellen voor de promotionele activiteiten waarmee de juiste personen en organisaties in het land bereikt worden. Het succes van National Kale Day en ieder ander evenement dat het eten van groenten en fruit stimuleert levert winst op," aldus Goodman. Momenteel wordt National Kale Day gesponsord door San Miguel Produce, American Macular Degenaration Fundation, Fujikale Simply 7 Snacks en EVEN Hotels.

Om sponsor te worden of voor meer informatie kunt u contact opnemen met Belinda Goodman op nummer 414-469-5524 of per email melinda@fulltiltmarketing.net.

Meer informatie over National Kale Day is te vinden op www.nationalkaleday.org.

Media Contact:
Melinda Goodman
Full Tilt Marketing
(414) 967-5755
Publicatiedatum: