Je krijgt deze pop-up te zien omdat dit de eerste keer is dat je onze site bezoekt. Krijg je deze melding altijd te zien dan heb je je cookies uitstaan en zullen die blijven verschijnen.
U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).
Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken. Bedankt!
Je ziet deze popup omdat dit de eerste keer is dat u de site betreed. Als u dit bericht blijft krijgen zet dan alstublieft uw cookies aan
Makro breidt Pools bio-assortiment uit
Tot voor kort bestond Makro's Bio-assortiment voornamelijk uit groenten en kruiden, zoals uien, knoflook, aardappelen, bieten, wortelen, peterselie en selderij. Vanaf de tweede week van juni is de reeks echter uitgebreid naar fruit. Tot de lijst van nieuwe bio-producten behoren sinaasappelen, citroenen, ananassen, avocado's, kiwi's, aubergines, courgettes, komkommers en cherrytomaten.
"Deze producten worden verkocht met het biologische logo van de EU, een wit blad op een groene achtergrond. Consumenten krijgen zo de garantie dat groenten en fruit van Bio zijn geteeld in overeenstemming met de EU-regelgeving op gebie van milieubescherming en teelt zonder kunstmest of gewasbeschermingsmiddelen", zegt Joanna Nakonieczna, groente- en fruitspecialist van Makro.
In Polen is het areaal van de biologische teelt, net als het aantal biologische teeltbedrijven, de afgelopen jaren toegenomen. Dit werd veroorzaakt door de toenemende interesse van consumenten in zulke producten. Tussen 2005 en vandaag is die interesse elf keer groter geworden. Hierdoor staat Polen, als het aankomt op het aantal biologische bedrijven, op de derde plaats in de EU, volgend op Italiƫ en Spanje.