Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Gerco Mast, Purple Pride:

"Lichte opleving op auberginemarkt na moeizaam seizoen"

Tholen - De auberginemarkt maakt een moeilijk jaar door. De grote Spaanse aanvoer zorgde al voor een moeizame seizoenstart en ook de Russische boycot treft de auberginetelers hard. "We maken één van de slechtste seizoenen in jaren door. 2012 was een historisch slecht aubergineseizoen en daar begint het nu op te lijken qua resultaat", zegt verkoopleider Gerco Mast van DOOR Partners, dat de verkoop en marketing verzorgt van de aubergines van de Purple Pride-leden.

"Vorig jaar zorgde het warme voorjaar al vroeg voor veel kilo's. Nu verloopt de aanvoer meer gespreid en liggen we productietechnisch gezien op koers, alleen wil de verkoop niet vlotten. Momenteel merk je goed dat het vakantie is en is het vooral op de daghandel erg tam. We moeten het vooral hebben van de vaste weekprogramma's. Historisch gezien is de zomerperiode van week 26 tot en met 30 een moeizame periode, maar die zijn we juist weer redelijk doorgekomen. Maar daarmee maken we de slechte maanden die we gehad hebben niet goed", vervolgt Gerco.

"De productiepiek hebben we nu gehad en de aanvoer zal elke week wat afnemen. Prijzen lagen vorige week nog rond de 55-60 cent, maar zijn door een sterke productie-afname inmiddels geklommen naar de 75-80 cent. Normaliter zullen de prijzen de komende weken verder omhoog gaan richting de 1 tot 1,20 euro, afhankelijk van de sortering. Spanje is nog lang niet aan de markt, dus er kunnen nog leuke weken volgen, maar het zal niet voldoende zijn om het gat te dichten."

Op langere termijn houdt de verkoopleider veel vertrouwen in de verkoop van aubergines. "De aubergineconsumptie vertoont in alle Noordwest-Europese landen een stijgende lijn, dus dat biedt veel perspectief. We denken graag vooruit en mee met de klant. Zo ontwikkelen we in samenwerking met onze klanten nieuwe concepten en instore promotiemateriaal om aubergine meer bekendheid te geven en de verkoop te stimuleren."

Voor meer informatie:
DOOR Partners
Honderdland 131
2676 LT Maasdijk
T: +31 (0)174 28 62 41
g.mast@doorpartners.nl
www.purplepride.nl