Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
"Ann Beyne: "Groei zit met name in aardbeien"

Babyleaf-gamma Tomabel breed, aanbod stabiel

Tholen - Het kwaliteitsmerk Tomabel bestaat al bijna 20 jaar. Het is een merk dat de afgelopen jaren bekendheid heeft verworven in België en andere Europese landen. Het assortiment is dit jaar vrij stabiel gebleven. Als het gaat om volumes is met name aardbei een groeier. Bij de REO Veiling is meer dan de helft van de aanvoer van aardbeien van het merk Tomabel. "Er zijn een 23-tal telers aangesloten bij Tomabel en daarbij hebben we nog vier gasttelers. Zij helpen mee om de grote contracten in te vullen", vertelt Ann Beyne, commercieel verantwoordelijke voor Tomabel.



Vijf hectare babyleaf
"Het gamma van babyleaf is vrij breed en het volume en de vraag zijn al jaren licht stijgend", vervolgt ze. "Twee telers in België produceren babyleaf onder Tomabel op een totaal areaal van ruim vijf hectare. Met name mesclun is vrij populair onder de afnemers. Dit is een mix van verschillende jong geoogst bladgroenten, waaronder diverse slasoorten, andijvie, bietenblaadjes, mosterd- en koolsoorten. Daarnaast vallen producten als rucola, spinazie, microleaf, rode bietensla, postelein en veel andere specialiteiten onder het babyleaf-assortiment." Ze verwacht niet dat er voor dit product veel telers bij zullen komen. "In België zijn er ook niet veel babyleaf telers. Als het assortiment zal uitbreiden, is het waarschijnlijk bij de Tomabel-telers zelf. Ook de vraagzijde blijft gelijkmatig tot licht groeiend. Kopers zijn met name bedrijven die aan de horeca beleveren." Ann verwacht niet dat het Tomabel-baby-leafassortiment de komende tijd snel zal uitbreiden. "Maar natuurlijk staan we nog steeds open voor nieuwe aanmeldingen.

Katsima

De focus bij Tomabel algemeen ligt op dit moment meer op de marktzijde. We willen meer gericht onze relaties uitbouwen en specifieke vragen invullen. Dit gebeurt in samenwerking met consultancybureau Katsima. Hierover publiceerde AGF.nl eerder een artikel. Tomabel is een succesvol merk, maar we moeten dit ook kunnen behouden. Met telers staan we nog steeds 100% achter het telen van topkwaliteit en ontvangen daarvoor ook nog een meerprijs. Nu zoeken hoe we onze klanten nog beter kunnen beleveren."

Voor meer informatie:
Tomabel
Oostnieuwkerkesteenweg 101
B-8800 Roeselare
0477 33 04 47 of 0498 93 16 31
info@tomabel.be
promotions@tomabel.be
www.tomabel.be