Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Trend: verticale en glazen deur-merchandising

"Aantrekkelijke AGF-afdeling zorgt voor betere verkoop"

"Mensen kiezen ervoor om boodschappen te doen bij een supermarkt op basis van het aanbod van versproducten. Het is de grote drijvende kracht achter de omzet van een supermarkt. De versafdeling is een erg competitieve markt en we ondersteunen retailers om hun producten goed te vermarkten. Onze presentatiemogelijkheden worden gevonden in ongeveer de helft van alle supermarkten", vertelt Mark Chenoweth van Carlson Airflo.



Toegenomen omzet en verminderd slinken
"Onze klanten zien directe effecten van het goed vermarkten van versproducten," zegt Mark. "Ten eerste worden hierdoor meer aantrekkelijke schappen gecreëerd, wat leidt tot een hogere omzet. Daarnaast ondersteunt onze uitrusting retailers in het beter controleren van hun inventaris. Ze hoeven niet teveel versproducten in de winkel te zetten om de schappen er aantrekkelijk uit te laten zien. We gebruiken voor onze uitrusting geanodiseerde aluminium, dat de temperatuur op het gewenste niveau houdt en het slinken vermindert." 

"Als ze hun versproduct-merchandising verbeteren is het niet ongewoon voor retailers om te zien dat hun omzet met 5% tot 25% toeneemt. Pas nog liet een van onze cliënten weten dat de omzet van hun versproducten met 18% was toegenomen en dat het slinken met 13% was verminderd na de installatie van onze toepassingen op meerdere winkellocaties," aldus Mark.

Verticaal merchandising als trend
"In de afgelopen vier jaar hebben we gezien dat een meerderheid van de retailers verticaal gaat, waarmee uitbundig uitziende schappen werden verkregen, die de ruimte van de schappen maximaliseerden. Met een steeds groter wordend aantal producten en de trend in biologische groenten en fruit hebben supermarkten extra ruimte nodig tussen de schappen. Verticale merchandising is een manier om dat te verkrijgen."



Glazen deur-merchandising
"De afgelopen paar jaar hebben we gewerkt met veel retailers verspreid over het land door glazen deur-merchandising te installeren. Deze vorm geeft voordelen voor energiebesparing en voedselveiligheid gezien glazen deuren temperaturen beter vasthouden. We vermoeden dat alle supermarkten uiteindelijk allemaal glazen deuren gaan gebruiken volgens overheidsreglementen van het Ministerie van Energie. Ook zal de Environmental Protection Agency (EPA) strenger worden voor fabrikanten van trays om deze efficiënter te maken. Retailers hebben het AirFlo-team uitgedaagd om oplossingen te ontwikkelen die het product makkelijk toegankelijk maken, het er goed uit laten zien en het slinken door het inladen van teveel product in de diepe trays tegengaan.

Supermarkten over het hele land zijn begonnen met het installeren van glazen deuren op hun versafdeling van Californië tot Iowa tot North Carolina. "Een meerderheid van de supermarkten merkten dat hun omzet per winkel niet aangetast werd door de installatie van glazen deuren. Sterker nog, hun versafdelingen werden winstgevender door verminderd energieverbruik, verminderde slijtage en minder onderhoud aan hun koelingsinstallaties en een substantiële vermindering van het slinken. Een winkeleigenaar zei me ooit 'voor het eerst in de geschiedenis van mijn bedrijf kan ik eerlijk zeggen dat onze verpakte salade op temperatuur is.'"

Redesign binnen een nacht
Het veranderen van het uiterlijk van een versafdeling duurt niet lang. Binnen een nacht kan een supermarkt zijn oude uitrusting ruilen voor nieuwe, spannende apparatuur, die de afdeling verbetert. De volgende ochtend is de afdeling dan al klaar om te openen. Zowel kwalitatief hoogwaardige supermarkten als goedkope retailers doen het behoorlijk goed," zegt Mark. "Het zijn vooral de mainstream supermarkten, die moeite hebben met hun versafdelingen en daar graag verandering in willen brengen. Variërend van $5.000 tot $20.000 (€4.550 tot €18.200) kunnen we het uiterlijk van de versafdeling opvallend veranderen."



Online portfolio helpt met beslissingen
Retailers hebben verschillende opties voor de vernieuwde inrichting van hun versafdeling. Een portfolio kan op de site van Carlson bekeken worden. "Mensen zijn erg visueel ingesteld en maken doorgaans hun keuze aan de hand van foto's. Onze technische experts gebruiken de uitrusting, die de cliënt kiest en verwerkt deze in een tekening. Zo kan de cliënt direct het eindresultaat zien."

Carlson-Airflo is gevestigd in Minnesota. Alle uitrusting wordt gefabriceerd en verzonden vanuit de fabriek van het bedrijf in Minneapolis. Het bedrijf is al zesendertig jaar actief. Buiten de Verenigde Staten werkt Carlson samen met supermarktketens in Canada, Mexico, Europa, Australië en het Midden-Oosten.

Voor meer informatie:
Carlson AirFlo
Tel: (+1) 763-504-3570
Customer service: (+1) 800-999-9399
Publicatiedatum: