Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
NRW Food Service Tour – 15 t/m 17 september 2015

Kansen in Duitsland: focus op kwaliteit, niet op prijs

Tholen - Convenience is een belangrijk onderwerp in de Duitse foodsector en met een focus op kwaliteit en minder op prijs liggen er zeker kansen in deze markt. Daar staat tegenover dat Duitse consumenten andere eetgewoonten hebben dan Nederlandse en dat de keten anders in elkaar steekt. Dat maakt de markt lastig te doorgronden. Tijdens de NRW Food Service Tour in september worden de ontwikkelingen in deze sector verduidelijkt.




Convenience en eenpersoonsverpakkingen
Tijdens de NRW tour vorig jaar werd de Duitse retail onder de loep gelegd (lees het verslag hier terug). Bezoeken aan Edeka, Metro, REWE, bio-supermarkt Temma, Globus en Aldi toonden de ontwikkelingen in de sector. Toen werd al duidelijk dat convenience een belangrijke onderwerp is in Duitsland, maar dat deze markt er gelijktijdig nog in de kinderschoenen staat. Er ligt veel ruimte voor producten en concepten die hierop inspelen en daarom wordt er dit jaar verder ingezoomd op de food service / out of home / convenience-markt in Noordrijn-Westfalen. Deze regio kent bijna 18 miljoen inwoners.

Net als vorig jaar kent de reis een vol schema en staan er diverse bedrijfsbezoeken op het programma. Denk daarbij aan horeca, catering en verwerkers. Om niet alleen kennis, maar ook inzicht op te doen zullen diverse marktspecialisten de reizigers bijpraten over e-foodservicetrends en afzetkanalen.

Dit jaar wordt de NRW Retail & Food Trend Tour georganiseerd op 15, 16 en 17 september. Aansluitend kan, tegen gereduceerd tarief, het Deutscher Obst- & Gemüsekongress in Düsseldorf bezocht worden.




Aanmelden
Aanmelding (via e-mail) tot uiterlijk 15 augustus 2015. Er kunnen maximaal 20 deelnemers mee en deelname geschiedt op volgorde van aanmelding.

Bedrijfsnaam:
Deelnemer:
Email:
Gsm:

De kosten zijn 950,00 Euro pp. incl. diners en lunches, exclusief: btw, 2 hotelovernachtingen, deelnamefee congres. Leden van het GroentenFruit Huis krijgen € 50,00 korting.

Programmaleiding
Drs. Jochem Wolthuis i.s.m. Peter Bungenberg
Duitsland Desk GroentenFruit Huis
Gsm 0031-6-16290395
info@duitslanddesk.nl


Publicatiedatum: