Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Juli: special Grenzeloos Ondernemen

Een nieuwe maand, een nieuwe special - en met de zomer in volle gang en de zomervakantie in aantocht is het tijd om een kijkje in het buitenland te nemen. Daarom richten we ons in juli op ondernemers die zich niet laten tegenhouden door landsgrenzen en is het thema deze maand Grenzeloos Ondernemen.

Wereldwijd telen
Al ruim een halve eeuw geleden trokken Nederlandse telers de grens over. De Canadese tuinbouwsector heeft onmiskenbaar Nederlandse roots - iets dat ook bleek toen het Nederlandse koningspaar de kassen vorige maand bezocht. Maar ook de afgelopen decennia gaan Nederlandse telers de grens over. Eerst leek Spanje het beoogde land voor de groentenkwekers. De afgelopen jaren zijn zij ook kassen gaan bouwen in Marokko en Tunesië. De bloemensector heeft heil gezocht in Afrika, waar de rozenteelt tot grote bloei is gekomen.



Toeleveranciers
De Nederlandse toeleveranciers zijn ook al jaren aan het internationaliseren. Nederlandse kennis is wereldwijd gewenst. Teeltadviseurs vliegen niet alleen de wereld over, maar skypen en mailen om telers overal van advies te voorzien. Ook kassen en tuinbouwbenodigdheden vinden gretig aftrek in tuinbouwregio's. Door de slechte situatie in de Nederlandse glastuinbouw is die ontwikkeling de afgelopen in een stroomversnelling terecht gekomen. Terwijl bijvoorbeeld kassenbouwer Van der Hoeven in 2008 nog zo'n 40% van de omzet binnen de landsgrenzen wist te realiseren, ligt dat percentage nu bijna op nul, vertelde het bedrijf onlangs.

Special
Reden genoeg om deze maand speciale aandacht te geven aan bedrijven die geen grenzen zien. Bedrijven die kunnen vertellen hoe zij omgaan met de uitdagingen van internationaal overnemen, worden uitgenodigd om kosteloos een bericht in te sturen naar tuinbouw@agf.nl, maar je kunt ook contact opnemen met de redactie voor het schrijven van een artikel. Bovendien is dit ook een mooie kans om je eigen bedrijf een maand lang in de spotlights te plaatsen met behulp van een banner binnen deze prominente Special.

De Special Grenzeloos Ondernemen duurt tot en met 24 juli. Deze periode adverteren een Nederlandstalige nieuwsbrief kost € 700. Op de internationale nieuwsbrieven is een banner in de speciale specialpositie € 825. Op de website kost de special-plek €375 nationaal en €435 internationaal. Doorplaatsing op andere websites is mogelijk tegen speciaal tarief. Stuur een mailtje voor meer informatie.
Publicatiedatum: