Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Sweet Palermo nu onder co-brand bij diverse retailers in het schap

"De tijd is rijp voor differentiatie van het paprikaschap"



Tholen -Tijdens de Fruit Logistica 2015 in Berlijn pakte Rijk Zwaan groot uit met Sweet Palermo. De marketingmolen draaide op volle toeren en is nog niet uitgedraaid. Rijk Zwaan ontwikkelde het merk Sweet Palermo als service voor partners in de keten: zij kunnen er hun marktpositie mee versterken.



Rijk Zwaan heeft hier inmiddels ook een toolbox voor op de plank liggen. Daarmee worden de partners ondersteund met de verkoop van deze zoete puntpaprika. Er is aan van alles gedacht: dozen, zakjes, labels en brochures.


 
Florent Rezeau: "Positionering in het groenteschap is steeds belangrijker. Net als bij tomaat denken we dat het assortiment paprika's zich verder zal verbreden. Sweet Palermo heeft een aantal onderscheidende eigenschappen en het is belangrijk dat die in het schap ook herkenbaar zijn."



De introductie van de Sweet Palermo verloopt voorspoedig. Rijk Zwaan heeft snel diverse partners gevonden. In Nederland, maar ook internationaal: BelOrta (levert o.a. Carrefour België), ApoFruit in Italië én, last but not least, de Spaanse grote coöperaties en telers. Kort na de marketinglancering van Sweet Palermo in Spanje eind maart, meldden de teler coöperaties zich aan om het ras te gaan telen en het marketing concept te ondersteunen. Vanaf oktober is de Sweet Palermo dan jaarrond beschikbaar. Op ongeveer 250-+300 ha wordt er in Spanje Palermo geteeld. De kwaliteit wordt gewaarborgd; Rijk Zwaan heeft een externe auditor in de arm genomen om dit te kunnen garanderen. Alleen de A-kwaliteit Palermo mag het merk Sweet Palermo voeren.



Florent Rezeau:"Het fijne aan dit ras is o.a. dat het zowel in een high tech als een low tech kas geproduceerd kan worden. Dat heeft geen invloed op de shelflife, kwaliteit of smaak." Sweet Palermo is door een expert smaakpanel getest en heeft een unieke smaakcombinatie van aroma , zoetheid en sappigheid.
 


Ook vanuit buiten Europa is er al veel interesse voor het Sweet Palermo concept.

Voor meer informatie:
Rijk Zwaan
Burg. Crezéelaan 40
DE LIER
(0174) 53 23 00
sweetpalermo.com/en/home
f.rezeau@rijkzwaan.nl