Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

"Consument wil meer lokaal en minder verpakkingsmaterialen in supermarkten"

In de eerste vijf maanden van 2015 steeg de supermarktomzet met 2,3%. Dit blijkt uit onderzoek van het Centraal Bureau Levensmiddelenhandel (CBL). De omzet in 2014 bedroeg 34,3 miljard euro. Dat betekent een stijging van 0,3%.

Gemiddeld doet de consument 2,7 keer per week boodschappen. Hij bezoekt gemiddeld 2,9 verschillende formules per maand. 67% vindt boodschappen doen leuk. De consument waardeert het grote assortiment, de keuzevrijheid en het aanbod van voordelige producten. 76% van de boodschappers is positief tot zeer positief over de supermarkt. Bovendien is hij een loyale klant: bij negatieve berichtgeving over zijn supermarkt, switcht slechts 13% van winkel. Men is minder loyaal aan producten: 36% switcht van product bij slechte berichtgeving. Als aandachtspunten voor de supermarkt noemt men het ondersteunen van lokale initiatieven, het aanbod van lokale/regionale producten en het verminderen van verpakkingsmaterialen. Dit blijkt uit onderzoek van EFMI Business School in opdracht van het CBL.

Meer informatie is te vinden in de fact sheet met cijfers en tabellen op de site van het CLB.

Bron: CLB
Publicatiedatum: