Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Promotie paprika gericht op moeders met jonge kinderen

De nieuwe campagne van het GroentenFruit Bureau, ter promotie van paprika's, richt zich op moeders met jonge kinderen.

Driekwart van de Nederlanders eet ongezond en het eten van voldoende groenten is nog niet ingeburgerd bij kinderen. Daarom financiert de Europese Unie in samenwerking met het GroentenFruit Bureau een campagne ter promotie van paprika's als bijdrage aan een gezonder eetpatroon.



Afgelopen april maakten het CBS en RIVM bekend dat slechts een kwart van de bevolking de Richtlijnen Goede Voeding van de Gezondheidsraad haalt. Vooral bij jonge kinderen en jongeren lijkt het alsof het eten van voldoende groenten en fruit amper een rol speelt in hun dagelijkse eetpatroon. Ongeveer 30% van de kinderen op de Nederlandse basisscholen eet voldoende groenten en fruit en in de leeftijdsgroep van 12 tot 16 jaar voldoet een zorgwekkende 14% aan de richtlijnen.

Het GroentenFruit Bureau wil middels haar nieuwe Europese campagne ter promotie van paprika 'Tijd voor Paprika' moeders met jonge kinderen helpen om op ieder gewenst moment op een gemakkelijke manier een smaakvol en gezond gerecht te maken. Vanaf half juni tot en met oktober worden er geregeld nieuwe recepten onthuld op de campagnesite http://www.tijdvoorpaprika.nl/ en bijbehorende Facebookpagina.

"Tijd voor Paprika"
Claire van den Heuvel, eigenaar van Bluebelle Foodworks en mede-auteur van receptenboeken voor kinderen, is ambassadrice van de campagne. Zij zal tot november geregeld met nieuwe recepten komen, die perfect passen bij de tijd van het jaar: "Ik weet hoe moeilijk het is om als moeder met jonge kinderen in weinig tijd toch iets lekkers en vooral gezonds op tafel te zetten. Daarom help ik andere moeders graag op weg!"

De website http://www.tijdvoorpaprika.nl/ staat centraal in de campagne Colourfultaste. Hier laat Claire in korte filmpjes zien hoe je eenvoudig paprika's kunt schoonmaken, bereiden en verwerken in nieuwe recepten, die ze speciaal voor moeders met jonge kinderen heeft samengesteld. De nadruk ligt op het gemak van de bereiding en de veelzijdigheid van deze gezonde groente.

De campagne wordt gelanceerd in Duitsland, het Verenigd Koninkrijk en Nederland. De campagne wordt gefinancierd met steun van de Europese Unie.

Vier redenen om paprika te eten
1. Paprika's bevatten de meeste vitamine C van de meest gegeten groenten en fruit. Zo bevatten ze meer dan twee keer zoveel vitamine C als sinaasappelen.
2. Paprika's zijn geschikt voor iedereen en passen binnen elk dieet. Paprika's zijn vet-, suiker-, koolhydraten- en glutenvrij en bevatten bijzonder weinig calorieën.
3. Je hoeft geen chef te zijn om paprika's te bereiden. Ze zijn natuurlijk te verwerken in de warme maaltijd, maar je kan ze ook gewoon rauw eten als snack. Zo blijven de meeste vitamines behouden.
4. Er is voor iedereen wel een soort of smaak paprika: van de stevige blokpaprika's in vier kleuren en smaken tot de kleine zoete oranje snackpaprika's.

Publicatiedatum: