Gijs van de Hoef bindt jonge doelgroep aan speciaalzaak
Groentespeciaalzaak Gijs van de Hoef is sinds 1982 gevestigd op haar huidige locatie in Veenendaal. Gijs en zijn vrouw Anneke runden de zaak samen totdat hun dochter Christine vorig jaar maart mede-eigenaar werd. Naast de reguliere producten verkopen ze volop maaltijden, salades, smoothies en versgesneden groenten. "We hebben twee eigen keukens, een warme en een koude", vertelt Christine. "De warme keuken hoort bij de zaak en is deels open. Zo kunnen klanten zien hoe we de maaltijden bereiden."
Jonge doelgroep
Twee jaar geleden werd de zaak verbouwd tot een frisse, moderne winkel met als slogan 'Inspiratiebron voor smaakvol eten'. "Naar die slogan richten we onze hele bedrijfsvoering in", vertelt Gijs. "We proberen ons te onderscheiden op het gebied van kwaliteit, assortiment en presentatie. Ons assortiment is voor een groot deel afgestemd op een belangrijke doelgroep: jongeren onder de dertig. We brengen gemak en gezondheid samen door salades, wraps, smoothies en een breed aanbod aan vernieuwende maaltijden te presenteren."
Trends bijhouden
Anneke en Christine houden de laatste trends op het gebied van food goed bij. "We lezen veel vakbladen en kooktijdschriften", vertelt Christine. "We gaan regelmatig naar symposia en volgen workshops op het gebied van gezonde voeding. We gaan op bezoek bij collega's om te leren van de manier waarop zij werken en bij SVO vakopleiding food hebben we de training Voedingsadviseur AGF gedaan. Ook ons team van jonge, gedreven mensen is belangrijk. We nemen medewerkers mee in onze visie en stimuleren hen om proactief mee te denken. Zo motiveren we elkaar om het steeds beter te doen."
Expert in gezonde voeding
Gijs van de Hoef is nu bezig met de ontwikkelingen rond de etikettering. "Ik vind het een uitdaging om meer met pure producten te gaan werken", vertelt hij. "We werken nu aan nieuwe recepturen, waarin we overbodige E-nummers en allergenen vermijden. Wij zien de nieuwe wetgeving als een kans om ons nog meer als dé expert in gezonde voeding te profileren."
Bron: agfdetailhandel.nl