Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Urban Farming webshop

Moestuinplanten in je brievenbus

Moestuinieren en urban farming zijn al een tijdje erg populair. Daarop speelt de nieuwe webshop Sprout of the Box in. "We maken het bestellen van groenteplanten en kruiden voor de consument makkelijker en leuker dan ooit", vertelt Sjoerd Jochems van Gipmans. "Jonge plantjes (sprouts), trots op de kwaliteit en service (proud) en thuisbezorgd (letterlijk 'uit een doosje'). Met dit concept spelen we in op de trend van het zelf kweken in combinatie met het gemak van online."



Op www.SproutoftheBox.com kan de consument kiezen uit (om te beginnen) 5 soorten pakketjes. Met verschillende soorten sla en kool, een tomatenpakket en snackgroenten met elk 4 types, en een Italiaanse mix. Vandaag besteld, wordt de eerstvolgende werkdag gratis verzonden. Voor de echte fan is er zelfs al een T-shirt verkrijgbaar. Jochems: "Het geheel is voorbereid op internationale uitrol. Maar first things first, zo verzamelen we graag eerst nog wat meer insights op de verkoop via een webshop, en verfijnen we nu het nog relatief makkelijk kan de interne processen die komen kijken bij zo'n diversiteit aan bestellingen. Het begin is er."

Consumentgericht innoveren vanuit tuinbouw
In het ontwikkelproces werd gewerkt vanuit de Business Innovation Approach van het LEI, waarbij continu gekeken werd naar het daadwerkelijke probleem dat er met dit concept op te lossen viel. Wat voegt het toe? En zit de markt daar op te wachten? Jochems vult aan: "Als spiegel gebruikten we vaak Nespresso. Topkwaliteit én beleving. We toetsten onze bevindingen bij de doelgroep en werkten toe naar een gefaseerde introductie. Ook intern. Naast de sprouts valt er namelijk ook een lijn met potkruiden voor de horeca onder dit concept. Die loopt sinds januari van dit jaar al. Voor de introductie van de sprouts hebben we gewacht op minder kans op nachtvorst. Het kan met deze plantjes nu echt niet meer misgaan…"

www.SproutoftheBox.com

Publicatiedatum: