Moestuinplanten in je brievenbus
Op www.SproutoftheBox.com kan de consument kiezen uit (om te beginnen) 5 soorten pakketjes. Met verschillende soorten sla en kool, een tomatenpakket en snackgroenten met elk 4 types, en een Italiaanse mix. Vandaag besteld, wordt de eerstvolgende werkdag gratis verzonden. Voor de echte fan is er zelfs al een T-shirt verkrijgbaar. Jochems: "Het geheel is voorbereid op internationale uitrol. Maar first things first, zo verzamelen we graag eerst nog wat meer insights op de verkoop via een webshop, en verfijnen we nu het nog relatief makkelijk kan de interne processen die komen kijken bij zo'n diversiteit aan bestellingen. Het begin is er."
Consumentgericht innoveren vanuit tuinbouw
In het ontwikkelproces werd gewerkt vanuit de Business Innovation Approach van het LEI, waarbij continu gekeken werd naar het daadwerkelijke probleem dat er met dit concept op te lossen viel. Wat voegt het toe? En zit de markt daar op te wachten? Jochems vult aan: "Als spiegel gebruikten we vaak Nespresso. Topkwaliteit én beleving. We toetsten onze bevindingen bij de doelgroep en werkten toe naar een gefaseerde introductie. Ook intern. Naast de sprouts valt er namelijk ook een lijn met potkruiden voor de horeca onder dit concept. Die loopt sinds januari van dit jaar al. Voor de introductie van de sprouts hebben we gewacht op minder kans op nachtvorst. Het kan met deze plantjes nu echt niet meer misgaan…"
www.SproutoftheBox.com