Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Lidl Bulgarije: 40 % groei versproducten

Lidl Bulgarije heeft ruim 100 leveranciers, die elke dag de winkelschappen van Lidl vullen met verse groenten en fruit. Voor de laatste paar maanden rapporteert de retailer 40% groei in de omzet.

Het aanbod van verse levensmiddelen zou 3 x zo groot geworden zijn. "We bieden klanten bijvoorbeeld 6-7 soorten tomaten aan van heerlijk smakelijke, traditionele Bulgaarse roze tomaten tot de populairdere cherrytomaten en soorten als Kuma," zegt Milena Dragiyska-Dencheva, manager van Lidl Bulgarije. "Bulgaarse klanten zoeken diversiteit, maar altijd gefocust op kwaliteit en dit geldt zowel traditionele Bulgaarse producten alsook exotisch fruit. Lidl heeft zich verplicht uitstekende kwaliteit voor een heel goede prijs te leveren."

Tijdens de winter wordt 25 % van het beschikbare groenten en fruit geproduceerd in Bulgarije. In de zomer bereikt het aandeel van de Bulgaarse producten 50 %. Lidl Bulgarije werkt succesvol samen met Bulgaarse producenten, die de hoeveelheden kunnen leveren, die de keten nodig heeft in relatie tot de kwaliteitseisen.

Lidl Bulgarije heeft nu 76 winkels in 40 steden. Eind 2015 overschrijden de investeringen van het bedrijf de 1 miljard lev/ 511.31 miljoen euro. Er zullen 3 nieuwe winkels geopend worden.
Publicatiedatum: