Vers koken op maat
Op het speciaal ontwikkelde maaltijdmeubel 'Vers koken op maat' vinden klanten alle benodigde verse en houdbare ingrediënten van verschillende recepten bij elkaar. Elke week biedt PLUS twee recepten aan: een laag en een gemiddeld geprijsd recept. De ingrediënten zijn vooraf afgepast voor twee personen, zodat er geen voedselverspilling is. Bilder & De Clercq is verantwoordelijk voor de eigentijdse gerechten met stap-voor-stap receptuur die is afgestemd op de doelgroep, de prijsrange en het assortiment van PLUS. Verder ondersteunt Bilder & De Clercq PLUS bij de ontwikkeling en uitwerking van dit nieuwe PLUS-maaltijdconcept. Dankzij deze samenwerking is PLUS in staat in de recepten de perfecte smaken te combineren. Daarbij is vers altijd het uitgangspunt. Het resultaat: lekkere én gezonde maaltijden die snel te bereiden zijn. Voorbeelden zijn tagliatelle met tonijnballetjes, varkenshaas met pepertjes en gebakken bloemkool, en broccolisoep met munt en geitenkaas.1-2-3 Snel op tafel
Naast het 'Vers koken op maat'-concept bouwt PLUS in de pilotsupermarkten schappen op ooghoogte met recepten voor snel en voordelig koken. Hierbij staat het hoofdproduct in het betreffende schap, de rest kan de klant er eenvoudig bij pakken. Dit maakt het makkelijker om in de winkel een keuze te maken. De '1-2-3 Snel op tafel'-recepten wisselen elke drie weken."In menig huishouden klinkt elke dag dezelfde vraag: 'Wat eten we vanavond?'. De meeste mensen hebben doordeweeks weinig tijd om een gezonde maaltijd op tafel te zetten. En vaak ontbreekt het ze aan de juiste kennis over het belang van variatie. Met als gevolg dat veel huishoudens terugvallen op zo'n tien steeds terugkerende gerechten. Met onze nieuwe foodconcepten willen we iedereen helpen bij het koken vanaf het moment dat ze in de supermarkt een keuze maken. Ze zullen verrast zijn hoe makkelijk en leuk het is om de gerechten te koken. We zijn ook wel trots dat we met 'Vers koken op maat' een foodconcept hebben, dat voedselverspilling tegengaat. We dragen – net als veel consumenten – graag ons steentje bij aan een betere wereld", zegt Eric Leebeek, commercieel directeur van PLUS.