Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
PLUS tipt Nederland met twee nieuwe foodconcepten

PLUS introduceert foodconcept met Bilder & De Clercq

PLUS introduceert twee nieuwe foodconcepten, waardoor klanten elke dag heel eenvoudig lekker en gevarieerd kunnen eten: 'Vers koken op maat' en '1-2-3 Snel op tafel'. Het eerste is ontstaan in samenwerking met eetwinkelformule Bilder & De Clercq. Dit concept bestaat uit eenvoudig te bereiden gerechten voor twee personen met alle verse, afgepaste ingrediënten overzichtelijk gepresenteerd op één maaltijdmeubel. Daarnaast vindt de klant in het schap '1-2-3 Snel op tafel'-maaltijdsuggesties. '1-2-3 Snel op tafel' is vanaf 26 maart 2015 te zien en verkrijgen bij negen supermarkten en 'Vers koken op maat' bij zes. Beide concepten hebben een proefperiode van negen weken. Bij succes rolt PLUS de concepten uit in meerdere supermarkten.



Vers koken op maat

Op het speciaal ontwikkelde maaltijdmeubel 'Vers koken op maat' vinden klanten alle benodigde verse en houdbare ingrediënten van verschillende recepten bij elkaar. Elke week biedt PLUS twee recepten aan: een laag en een gemiddeld geprijsd recept. De ingrediënten zijn vooraf afgepast voor twee personen, zodat er geen voedselverspilling is. Bilder & De Clercq is verantwoordelijk voor de eigentijdse gerechten met stap-voor-stap receptuur die is afgestemd op de doelgroep, de prijsrange en het assortiment van PLUS. Verder ondersteunt Bilder & De Clercq PLUS bij de ontwikkeling en uitwerking van dit nieuwe PLUS-maaltijdconcept. Dankzij deze samenwerking is PLUS in staat in de recepten de perfecte smaken te combineren. Daarbij is vers altijd het uitgangspunt. Het resultaat: lekkere én gezonde maaltijden die snel te bereiden zijn. Voorbeelden zijn tagliatelle met tonijnballetjes, varkenshaas met pepertjes en gebakken bloemkool, en broccolisoep met munt en geitenkaas.

1-2-3 Snel op tafel

Naast het 'Vers koken op maat'-concept bouwt PLUS in de pilotsupermarkten schappen op ooghoogte met recepten voor snel en voordelig koken. Hierbij staat het hoofdproduct in het betreffende schap, de rest kan de klant er eenvoudig bij pakken. Dit maakt het makkelijker om in de winkel een keuze te maken. De '1-2-3 Snel op tafel'-recepten wisselen elke drie weken.

"In menig huishouden klinkt elke dag dezelfde vraag: 'Wat eten we vanavond?'. De meeste mensen hebben doordeweeks weinig tijd om een gezonde maaltijd op tafel te zetten. En vaak ontbreekt het ze aan de juiste kennis over het belang van variatie. Met als gevolg dat veel huishoudens terugvallen op zo'n tien steeds terugkerende gerechten. Met onze nieuwe foodconcepten willen we iedereen helpen bij het koken vanaf het moment dat ze in de supermarkt een keuze maken. Ze zullen verrast zijn hoe makkelijk en leuk het is om de gerechten te koken. We zijn ook wel trots dat we met 'Vers koken op maat' een foodconcept hebben, dat voedselverspilling tegengaat. We dragen – net als veel consumenten – graag ons steentje bij aan een betere wereld", zegt Eric Leebeek, commercieel directeur van PLUS.

Beschikbaarheid

PLUS start met haar foodconcepten op 26 maart 2015. Zes grote winkels worden voorzien van 'Vers koken op maat'-maaltijdmeubels en de consument kan in alle negen pilotwinkels terecht voor de '1-2-3 Snel op tafel'-recepten. Een complete 'Vers koken op maat'-maaltijd kost tussen de 3 en 6 euro per persoon.

Verantwoord

Bij PLUS staan vier merkwaarden centraal: Aandacht, Kwaliteit, Lokaal en Verantwoord. De gehele organisatie werkt eraan om deze merkwaarden een goede invulling te geven. De merkwaarde Verantwoord kent bij PLUS vier speerpunten, namelijk: Gezondheid en vitaliteit, Mens en maatschappij, een Beter milieu en een Verantwoorde herkomst van producten. De nieuwe foodconcepten maken deel uit van het verantwoorde beleid en geven een concrete invulling aan deze vier speerpunten.



Publicatiedatum: