Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Kamer van Koophandel verzorgt mix en match op GroenteCongres

Een brug slaan tussen de gezondheidszorg en de groenten- en fruitsector. Dat is een van de doelstellingen tijdens het GroenteCongres op 26 maart a.s. in het WTC in Rotterdam. De Kamer van Koophandel biedt ondersteuning tijdens de workshops om matches tot stand te brengen tussen deelnemers uit de gezondheidszorg en uit de groente- en fruitsector.

Op die manier komen professionals uit beide sectoren met elkaar in gesprek over het vraagstuk "Hoe we er met elkaar voor kunnen zorgen dat de groenten- en fruitconsumptie omhoog gaat". De belangrijkste stap, die consumenten daarvoor moeten maken, is gedragsverandering. En dat is niet makkelijk!

Voorbeelden die aantonen dat er al heel veel gebeurt om consumenten meer groenten en fruit te laten eten, worden besproken in de wervelende talkshow van transitiemanager Sandra van Kampen (oprichter van De schaal van Kampen). Dit is een van de drie parallelsessies in de ochtend.

Recepten, voedingsadvies en traditionele campagnes hebben niet het gewenste effect. We eten nog steeds te weinig groenten. Maar wat werkt wel? Moeten we massaal onze eigen groente gaan kweken of zelf gaan halen bij de teler? Is een moderne marketingactie à la 'Big Bang Broccoli' de oplossing? Groente in pil- of poedervorm? Of simpelweg meer en innovatieve producten in plaats van traditionele paprika's, tomaten en komkommers? Wie het weet, mag het zeggen.

Te gast zijn onder andere: Maarten Bobeldijk (Jumbo), Drees Peter van den Bosch (Willem & Drees), Lotte Sluiter (NCDO/Foodguerilla, verantwoordelijk voor Big Bang Broccoli), Berdien Siere (chefkok, Kleuropjebord), Laura Emmelkamp (KeetSmakelijk), Mariëlle de Jong (initiatiefnemer Boeregoed) en Eral Osmanoglou (TOP BV, Smartness from Nature). Met elkaar ontdekken we hoe de consument met gemak de 200 gram per dag gaat halen.

Groente is lekker en mag veel vaker worden gegeten. Dat is de insteek van het GroenteCongres op 26 maart a.s. in het WTC in Rotterdam. De organisatie, het GroentenFruit Huis en Platform Gezonde Voeding 0-4 jarigen, brengen hier professionals uit de voedingstuinbouw en de gezondheidszorg met elkaar in contact. Nooit eerder werd vanuit zoveel diverse sectoren gesproken over de kracht van groente. De boodschap die iedere bezoeker zeker mee naar huis zal nemen, is dat groente vooral lekker is en dat het eten van groente aan de basis staat voor een goede gezondheid. Meer informatie en inschrijven: www.groentecongres.nl

Publicatiedatum: